کد خبر: 614771
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۰۷:۵۸:۳۳
| |

قتل ‌کارشناس سوانح پس از اعلام نظر کارشناسی تصادف

سرهنگ بازنشسته بعد از اینکه نظرش را درباره یک تصادف اعلام کرد، توسط فر متضرر کشته شد.

قتل ‌کارشناس سوانح پس از اعلام نظر کارشناسی تصادف
کد خبر: 614771
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۰۷:۵۸:۳۳

‌کارشناس سوانح رانندگی پس از اعلام نظرش درباره یک سانحه رانندگی با چاقوی یکی از طرفین به قتل رسید.

به گزارش روزنامه جوان، اواخر اردیبهشت ماه امسال به مأموران پلیس شهر‌ری خبر رسید دو مرد در درگیری به شدت زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

بررسی‌های مأموران پلیس در محل حادثه نشان داد چند مرد راه خودرویی را سد می‌کنند و راننده و سرنشین آن را با چاقو به شدت زخمی و سپس از محل فرار می‌کنند.

مأموران پلیس در ادامه برای بررسی حادثه به بیمارستان رفتند که دریافتند یکی از افراد زخمی سرهنگ بازنشسته فراجا به نام علی اصغر فرزام است که پس از بازنشستگی به عنوان کارشناس تصادفات در کانون کارشناسان دادگستری فعالیت دارد.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، تیم پزشکی اعلام کرد سرهنگ بازنشسته به سبب ضربات ناشی از چاقو و شدت خونریزی به کام مرگ رفته است، اما راننده با تلاش تیم پزشکان معالج از مرگ نجات یافته‌است. با اعلام خبر قتل کارشناس رسمی دادگستری، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای تحقیقات وارد عمل شدند. تحقیقات مأموران حکایت از آن داشت مدتی قبل تصادفی بین دو خودروی ساینا و پرشیا رخ می‌دهد که یکی از راننده‌ها، راننده دیگری را با چاقو زخمی می‌کند. پس از حضور افسر راهنمایی و رانندگی و کشیدن کروکی خودرو‌ها به پارکینگ منتقل می‌شوند، اما صاحبان خودرو پس از تعیین مقصر و درصد تقصیر هر کدام با هم اختلاف پیدا می‌کنند و به همین دلیل پرونده به مرجع قضایی سپرده می‌شود و مرجع قضایی هم برای بررسی موضوع و مشخص شدن سهم تقصیر هر کدام از آن‌ها آقای علی اصغر فرزام، عضو کانون کارشناس دادگستری را به عنوان کارشناس تعیین می‌کند.

روز حادثه مقتول همراه یکی از صاحبان خودرو برای کارشناسی به پارکینگ می‌رود و پس از بازدید خودرو‌ها دوباره همراه صاحب یکی از خودرو‌های تصادفی محل را ترک می‌کند تا نظر خودش را تحویل مقام قضایی دهد. پس از طی مسافتی ناگهان مرد کینه‌جو که در روز حادثه تصادف با چاقو زخمی شده‌بود با چند نفر دیگر راه خودروی آن‌ها را سد می‌کنند و با آن‌ها درگیر می‌شوند. عاملان درگیری راننده و سرنشین را به شدت زخمی و از محل فرار می‌کنند که سر‌هنگ بازنشسته پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

با به دست آوردن این اطلاعات کارآگاهان جنایی متهمان را شناسایی و یک به یک آن‌ها را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهمان در بازجویی‌ها به درگیری با مقتول و مرد زخمی اعتراف کردند، اما قتل را به گردن هم انداختند. آن‌ها همچنین ادعا کردند که سرهنگ بازنشسته را نمی‌شناختند و فکر می‌کردند که دوست همان صاحب خودرویی است که با او تصادف کرده‌اند و به همین دلیل هم هر دوی آن‌ها را با چاقو زده‌اند.

یکی از متهمان گفت: «مدتی قبل خودرویم با خودرویی تصادف کرد و پس از کشیدن کروکی و نظر مأمور راهور بین من و صاحب خودرو اختلاف پیدا شد و به همین خاطر هم مرجع قضایی کارشناس تعیین کرد. من فکر می‌کردم حق با من است و در این حادثه تقصیری ندارم و به همین دلیل با صاحب خودرویی که با من تصادف کرده‌بود، اختلاف پیدا کردم و درگیری داشتم. روز حادثه صاحب خودرو همراه مردی که همراهش بود، از پارکینگ خارج شدند که همراه تعدادی از دوستانم با آن‌ها درگیر شدیم. ما فکر نمی‌کردیم او کارشناس دادگستری باشد و الان که دستگیر و متوجه شدیم فرد فوت شده سر‌هنگ بازنشسته فراجا و کارشناس دادگستری بوده‌است. در آن درگیری من متوجه نشدم چه کسی به چه کسی چاقو زد.» تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها