کد خبر: 611871
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۰۸:۰۴:۰۶
| |

معمای مرگ ۲ مرد در کمپ ترک اعتیاد

مرگ مشکوک 2 مرد جوان در 2 مرکز ترک اعتیاد باعث آغاز تحقیقات جنایی در این رابطه شد.

معمای مرگ ۲ مرد در کمپ ترک اعتیاد
کد خبر: 611871
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۰۸:۰۴:۰۶

دو مرد جوان در دو حادثه جداگانه در دو کمپ ترک اعتیاد به طرز مشکوکی به کام مرگ رفتند. تحقیقات درباره این دو حادثه به دستور بازپرسان جنایی ادامه دارد.

به گزارش جوان، چند روز قبل قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌ها با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در بیمارستان با جسد پسر ۲۴ ساله‌ای به نام شهروز روبه‌رو شدند که به طرز مشکوکی به کام مرگ رفته‌بود.

بررسی‌ها نشان داد پیکر نیمه جان پسر جوان ساعتی قبل از سوی چند مستخدم کمپ ترک اعتیاد به بیمارستان منتقل شده‌است. پس از این، تیم پزشکی پسر جوان را که بی‌هوش بوده احیا می‌کند، اما ساعتی بعد دوباره او حالش بد می‌شود و فوت می‌کند.

‌بدین ترتیب با اعلام علت مرگ پسر جوان یکی از اعضای خانواده وی با شکایت از مسئولان کمپ ترک اعتیاد گفت: «مدتی بود رفتار پسرمان تغییر کرده‌بود تا اینکه از طریق یکی از دوستانش متوجه شدیم او معتاد شده‌است. وقتی تحقیق کردیم دیدیم او شیره تریاک مصرف می‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را به کمپ ترک اعتیاد ببریم تا اعتیادش را ترک کند. اما امروز از کمپ با ما تماس گرفتند و گفتند پسرمان حالش بد و به بیمارستان منتقل شده‌است. به سرعت به بیمارستان رفتیم و تازه متوجه شدیم او قبل از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌است. پزشکان هم اعلام کرده‌اند که او بر اثر مصرف قرص ترامادول فوت کرده‌است و ما الان از مدیر کمپ شکایت داریم که چطور قرص ترامادول در اختیار شهروز قرار داده و باعث مرگ او شده‌است.»

یکی از مستخدمان کمپ ترک اعتیاد هم در تحقیقات اولیه در ادعایی گفت: «شهروز زیر نظر روانشناس و پزشک تحت درمان بود، اما ما خبر نداریم او چطور به قرص ترامادول دسترسی پیدا کرده‌است. ما در کمپ بودیم که خبر دادند او حالش بد شده و ما هم او را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردیم.» تحقیقات درباره این حادثه به دستور قاضی محمد مهدی براعه ادامه دارد.

در حادثه دیگری چند روز قبل پدر و مادر مرد ۳۰ ساله‌ای به نام فرزاد به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و از مسئولان کمپ ترک اعتیادی به اتهام مرگ مشکوک پسرشان شکایت کردند.

یکی از شاکیان به قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم گفت: «چند روز قبل پسرمان ناگهان ناپدید شد. پس از این به اداره پلیس رفتیم و شکایت کردیم و همزمان برای پیدا کردن پسرمان به خانه دوستان و حتی مراکز درمانی هم سر زدیم تا اینکه امروز از بیمارستانی به ما خبر دادند پسرمان در بیمارستان فوت کرده‌است. وقتی به بیمارستان رفتیم مسئولان بیمارستان اعلام کردند پیکر نیمه جان پسرمان را مستخدمان کمپی به بیمارستان آورده‌اند. الان از مسئولان آن کمپ به اتهام دست داشتن در مرگ مشکوک پسرمان شکایت داریم.»

با شکایت مرد میانسال پرونده به دستور بازپرس جنایی برای بررسی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. بدین ترتیب یکی از مسئولان کمپ احضار و از وی تحقیق شد. وی در ادعایی گفت: «چند روز قبل مرد جوانی فرزاد را به کمپ آورد و گفت دوستم معتاد است و می‌خواهد ترک کند. ما او را بستری کردیم و دوستش هم پس از پر کردن فرم بستری از کمپ بیرون رفت. چند روزی گذشت و ناگهان فرزاد ناپدید شد تا اینکه روز حادثه پیکر نیمه جان او را بیرون از کمپ پیدا کردیم. ما دلمان برایش سوخت و او را برای نجات جانش به بیمارستان منتقل کردیم، اما متأسفانه فوت کرد.»

تحقیقات درباره مرگ مشکوک مرد جوان به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها