کد خبر: 611572
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۶:۴۲:۱۶
| |

باند زورگیری مسلحانه در تهران متلاشی شد

متهمان که ۱۹ تا ۲۴ ساله هستند و همگی سابقه سرقت دارند، به ۵۰ فقره سرقت به عنف اعتراف کردند.

باند زورگیری مسلحانه در تهران متلاشی شد
کد خبر: 611572
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۶:۴۲:۱۶

اعضای یک باند زورگیری مسلحانه که بیش از ۵۰ فقره زورگیری انجام داده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به دنبال زورگیری از مرد جوانی در خیابان بهشت توسط دو مرد موتورسوار و انتشار فیلمی از آن در فضای مجازی، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در نخستین‌گام با با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و روش‌های علمی هویت متهمان سابقه‌دار را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها سوار برترک موتورسیکلت، مالباخته را زیر نظر داشتند و در زمانی مناسب اقدام به زورگیری کرده‌اند.

در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که یکی از این دو زورگیر عضو یک باند زورگیری مسلحانه است. در ادامه فعالیت این باند چهار نفره زورگیری برای ماموران محرز شد و آنان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های دقیق‌تر مخفیگاه دو متهم زورگیری و اعضای باند را در جنوب و شرق تهران ردیابی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در عملیات‌های همزمان بازداشت کردند.

متهمان که ۱۹ تا ۲۴ ساله هستند و همگی سابقه سرقت دارند، در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر زورگیری از مرد جوان در خیابان بهشت و ۵۰ فقره سرقت به عنف شامل سرقت گوشی، گرنبند، کیف و… از شهروندان با استفاده از سلاح سرد در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

در نهایت متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکایات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها