کد خبر: 610016
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۳:۴۰
| |

باز هم کلاهبرداری با ترفند مسابقه رادیویی

مجرم بیش از 10 میلیارد ریال از حدود 24 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

باز هم کلاهبرداری با ترفند مسابقه رادیویی
کد خبر: 610016
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۳:۴۰

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه رادیویی خبر داد و گفت: مجرم بیش از 10 میلیارد ریال از حدود 24  نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود که دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس مراجعه کرده و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرده که شما برنده مسابقه رادیویی شده‌اید و مبلغ 500 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد شکات در این پرونده خاطرنشان کرد : مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برای آنها ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کنند. شاکیان نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری و پس از تشریفات قضایی متهم شناسایی و در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها