کد خبر: 606578
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۰۸:۵۳:۱۰
| |

سارق چاقوکش زن جوان را کور کرد

سارق 22 ساله هنگام سرقت النگوهای زنی جوان او را کور کرد.

سارق چاقوکش زن جوان را کور کرد
کد خبر: 606578
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۰۸:۵۳:۱۰

دزد 22 ساله‌ای که هنگام دستبرد به النگوهای یک بانوی فروشنده، او و شوهرش را هدف ضربات چاقو قرار داده و چشم زن را کور کرده بود درحالی به مجازات سنگین محکوم شد که پزشکان قانونی امکان قصاص چشم را منتفی دانستند.

به گزارش روزنامه خراسان، ساعت 6 بعد از ظهر نهم خرداد سال گذشته بود که سارق جوان وارد فروشگاه لباس زنانه شد. بانوی فروشنده که تصور نمی کرد دزدی خطرناک مقابلش قرار گرفته است به سمت مشتری خود رفت. دزد خشن در حالی که  چاقو را زیر پیراهنش مخفی کرده بود خود را خریداری جا زد که قصد دارد برای همسرش لباس بخرد! او که نقشه ای هولناک را در سر می پروراند گوشی تلفن خودش را به فروشنده داد تا از لباسی که انتخاب کرده بود عکس بگیرد که تصویر لباس را برای همسرش بفرستد!

در این لحظه وقتی زن جوان پس از گرفتن عکس به سوی مشتری خود بازگشت ناگهان وحشت سراسر وجودش را فرا گرفت؛ چرا که پسر 22 ساله با چاقویی که در دست داشت به سمت او حمله ور شد و ضرباتی را بر سر و پیکر زن فرود آورد ولی زن جوان هم دست او را گرفت و رهایش نکرد. مشتری قلابی همچنان ضربات چاقو را بر شکم و اندام زن وارد می کرد که النگوهایش مچاله شد ولی سارق در آن شرایط نمی توانست آن ها را سرقت کند. در حالی که بانوی فروشنده خون آلود کف مغازه افتاده بود ناگهان عروس او وارد فروشگاه شد و با مشاهده سارق جیغ کشید.

زن مذکور در حالی که فریاد می زد به«پلیس زنگ بزن!» دزد چاقوکش با حمله به طرف عروس جوان از فروشگاه خارج شد اما در همین لحظه همسر فروشنده از راه رسید و با دزد خطرناک گلاویز شد. سارق 22 ساله که  دیگر برای فرار از چنگ آنها، دست به هر اقدام هولناکی می زد، شوهر فروشنده را هم هدف ضربات چاقو قرار داد و او را نیز به شدت زخمی کرد ولی مرد مذکور او را رها نمی کرد تا این که پلیس شهر «نقاب» از راه رسید و بدین ترتیب حلقه های قانون بر دستان دزد خشن گره خورد. با انتقال مجروحان به مرکز درمانی، مشخص شد که چشم راست «ف- ح» (فروشنده) به شدت آسیب دیده و بینایی خود را از دست داده است. مدتی بعد وقتی مراحل درمانی زوج مذکور طی شد و آن ها بهبودی نسبی خود را به دست آوردند، پرونده سارق خطرناک از نقاب به مشهد ارسال شد و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قضایی قرار گرفت.در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی هادی دنیا دیده برگزار شد، دزد 22 ساله مقابل میز عدالت نشست تا به سوالات تخصصی قضات با تجربه دادگاه پاسخ دهد اما او برای رهایی از مجازات به داستان سرایی پرداخت و چنین وانمود کرد که به خاطر توهین فروشنده در چند سال قبل، قصد ترساندن او را داشته است!

متهم این پرونده که اکنون در برابر قضاتی با تجربه قرار گرفته بود زمانی که از نگاه های معنی دار قضات متوجه شد آن ها داستان سرایی هایش را باور نمی کنند و او فقط قصه هایی خنده دار و باورناپذیر بازگو می کند، در نهایت لب به اعتراف گشود و حقیقت  ماجرای زورگیری را فاش کرد. او این بار پس از تفهیم اتهام مشارکت در شروع به سرقت مقرون آزار و ایراد صدمه عمدی با سلاح سرد، گفت: چاقویی را به قصد ارتکاب سرقت از منزل خواهرم برداشتم و به مغازه «ف- ح» (شاکی) رفتم. وقتی دیدم درون فروشگاه تنهاست ماسکم را پایین دادم ولی با یکدیگر درگیر شدیم من با چاقو به او ضربه زدم وقتی هم قصد فرار از آن جا را داشتم ناگهان مردی به در مغازه رسید و مرا گرفت. من با برنامه ریزی قبلی این کار را کردم و معتاد هم نیستم اما موفق به سرقت نشدم ودفاع دیگری نیز ندارم! و جرم خود را می پذیرم...

پس از پایان جلسات محاکمه که در حضور وکلای مدافع دو طرف پرونده برگزار شد، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی وارد شور شدند و با توجه به محتویات پرونده، گزارش های کارشناسی پزشکان قانونی و اقاریر متهم در جلسات دادگاه، رای خود را صادر کردند. براساس این رای که به امضای قاضی دنیادیده (رئیس دادگاه) رسیده، متهم (مهدی- الف) به تحمل 15 سال زندان و پرداخت دیه بسیار سنگین ظرف یک سال محکوم شده است اما دادگاه با توجه به نظر کارشناسی پزشکان قانونی و با وجود تقاضای شاکی برای قصاص چشم، نظر پزشکان را برای فراهم نبودن شرایط قصاص تایید کرد و رای به پرداخت دیه داد. این درحالی است که قضات دادگاه علاوه بر محکومیت سنگین پرداخت دیه توسط متهم، صندوق جبران خسارت های بدنی را نیز ملزم کرد معادل تفاوت دیه قانونی تا سقف دیه مرد مسلمان را در حق شاکی «ف- ح» پرداخت کند.

با اعتراض متهمان به رای قاطع قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، این پرونده توسط قضات شعبه چهارم دیوان عالی کشور نیز زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت که در نهایت قضات با تجربه دیوان عالی کشور نیز بر رای دادگاه مهر تایید زدند و آن را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند. بدین ترتیب سارق جوان به اشد مجازات محکوم و روانه زندان شد تا حداقل 10 سال از عمرش را پشت میله های زندان سپری کند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها