کد خبر: 600491
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۲:۱۹:۱۷
| |

کلاهبرداری با فروش خودرو‌های تصادفی

شیادان خودروهای تصادفی را بازسازی می‌کردند و سپس به عنوان سالم می‌فروختند.

کلاهبرداری با فروش خودرو‌های تصادفی
کد خبر: 600491
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۲:۱۹:۱۷

زن و مردی کلاهبردار که با بازسازی خودرو‌های تصادفی آنها را به عنوان خودروی سالم می‌فروختند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی،‌ رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: خردادماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری مبنی بر فروش خودرو پژو ۲۰۷ تصادفی به جای خودروی سالم و فاقد رنگ، در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مالباخته که با فروشندگان خودرو از طریق سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا آشنا شده بود، پس از انجام معامله و واریز مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، متوجه تصادفی بودن خودرو شده بود که با تماس وی با فروشندگان، دیگر این زن و مرد پاسخگوی وی نبوده‌اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شد، افزود: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات تکمیلی به ۵ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه قبل از پرداخت هر گونه وجهی در ابتدا اصالت مدارک و سالم بودن مورد معامله را بررسی کنید، اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری‌ها را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گفته سرهنگ شریفی تا کنون هر ۵ مالباخته شناسایی شده‌اند و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۳۰ فقره سرقت از خانه‌های شهروندان در شرق تهران نیز اعتراف و عنوان کردند پنج نفر دیگر در این سرقت‌ها نقش داشته‌اند که در ادامه نشانی مخفیگاه‌های متهمان دیگر پرونده نیز شناسایی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها