کد خبر: 599296
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۰۷:۳۰:۰۲
| |

دستگیری عاملان جنایت شبانه قبل از خروج از کشور

یکی از متهمان گفت: ما با مقتول اختلاف مالی داشتیم و او به همین دلیل کارت‌های بانکی‌مان را که به صورت امانت به او داده‌ بودیم، پس نمی‌داد. شب حادثه راه او را سد کردیم تا کارت‌های عابرمان را پس بگیریم که در درگیری همدستم به او چاقو زد.

دستگیری عاملان جنایت شبانه قبل از خروج از کشور
کد خبر: 599296
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۰۷:۳۰:۰۲

دو مجرم تحت‌تعقیب که پس از ارتکاب قتل به سمت مرز ماکو در حال فرار بودند، در تماس تلفنی که پلیس با یکی از آن‌ها برقرار کرد، شناسایی و قبل از خروج از کشور بازداشت شدند.

به گزارش جوان، ساعت ۳ بامداد روز شنبه، ششم اسفند به مأموران پلیس تهران خبر رسید یک مرد جوان زخمی در بیمارستان فوت کرده‌است. مأموران پلیس وقتی به بیمارستان رسیدند، با جسد خونین پسر جوانی به نام شهروز روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده‌بود. مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند چند ساعت قبل دو سرنشین خودروی پرایدی در یکی از خیابان‌های اطراف میدان شهدا راه شهروز را سد و پس از درگیری و وارد کردن ضربات چاقو به بدنش از محل فرار می‌کنند.

مأموران پلیس در بازرسی بدنی از مقتول دو عدد کارت بانکی کشف کردند که متعلق به او نبود. بررسی‌ها نشان داد کارت‌های بانکی متعلق به دو نفر از دوستانش به نام‌های پیمان و سلمان است.

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند تا اینکه در بررسی‌های فنی هم مشخص شد خودروی پرایدی که راه مقتول را سد کرده‌است، متعلق به سلمان است. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که شهروز به احتمال زیاد در درگیری با یکی یا هر دو دوستش به قتل رسیده‌است.

سپس مأموران در گام بعدی برای بررسی موضوع با تلفن پیمان تماس گرفتند و وی هم که خبر نداشت مأموران پلیس پشت خط هستند، به تلفن همراهش جواب داد.

پیمان وقتی متوجه شد کارآگاهان پلیس آگاهی پشت خط تلفن هستند و دست آن‌ها در درگیری خونین با دوست مشترکشان برملا شده‌است، به مأموران گفت که سلمان قاتل است. او تلفنی به مأموران گفت که به خاطر اختلاف مالی با شهروز درگیر شده‌اند و سلمان او را با چاقو زده‌است. وی گفت: «ما با شهروز اختلاف مالی داشتیم و او به همین دلیل کارت‌های بانکی‌مان را که به صورت امانت به او داده‌ بودیم، پس نمی‌داد. شب حادثه راه او را سد کردیم تا کارت‌های عابرمان را پس بگیریم که در درگیری سلمان به او چاقو زد.»

در حالی که متهم حادثه را شرح می‌داد، مأموران از پشت تلفن صدای همدست او را شنیدند که به پیمان می‌گفت تلفن را قطع کن، به مرز ماکو نزدیک شده‌ایم و بعد هم تلفن همراه قطع شد.

بدین ترتیب، مأموران متوجه شدند دو متهم با خودروی پرایدشان در حال رفتن به طرف مرز ماکو هستند تا از کشور فرار کنند. با به دست آمدن این اطلاعات، شماره پلاک خودروی متهمان در اختیار مأموران پلیس شهرستان ماکو قرار گرفت و مأموران پلیس آن شهرستان هم ظهر دیروز خودروی متهمان را در نزدیکی مرز متوقف و دو متهم را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به درگیری با مقتول اعتراف کردند. دو متهم به زودی برای تحقیقات بیشتر به تهران منتقل می‌شوند و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها