کد خبر: 597185
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۴:۲۱:۲۵
| |

زورگیران اموال مسروقه را به کشورهای همسایه می‌بردند

اعضای باند سرقت و زورگیری که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و دیگر اموال قیمتی شهروندان در نقاط مختلف شهر کرمان کرده بودند، دستگیر شدند.

کد خبر: 597185
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۴:۲۱:۲۵

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند سارقان زورگیر توسط پلیس کرمان در جزیره قشم خبر داد و گفت: سارقان اموال مسروقه را که عمده آنها تلفن‌های همراه قیمتی بودند، به یک مالخر مرتبط با خود در یکی از کشورهای همسایه شرقی انتقال داده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردارعبدالرضا ناظری امروز در تشریح دستگیری سارقان به عنف با اشاره به اجرای همزمان طرح‌های ارتقای اجتماعی پایان سال اظهار داشت: در این طرح عاملان سرقت و زورگیری، شناسایی و دستگیری شدند و در بازجویی‌های دقیقی که از متهمان جرایم مختلف انجام شد واکاوی‌های اطلاعاتی در دستور کار پلیس سراسر استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در همین رابطه اعضای یک باند سرقت و زورگیری که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و دیگر اموال قیمتی شهروندان در نقاط مختلف شهر کرمان کرده بودند، توسط ماموران کلانتری ۱۳ شناسایی و رد آنها با انجام اقدامات اطلاعاتی تا جزیره قشم زده شد.

سردار ناظری بیان داشت: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۳ به سرپرستی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ضمن هماهنگی قضایی به جزیره قشم سفر کردند و با اشرافی که بر محل تردد و حضور سارقان زورگیر داشتند، موفق شدند ۳ عضو این باند را در حالی که درون یک فضای متروکه در کانال‌های فاضلاب مخفی شده بودند، غافلگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در پی دستگیری این 3 متهم 3 عضو دیگر باند سارقان زورگیر تلفن همراه در چند عملیات دیگر دستگیر شدند، افزود: این باند تاکنون به بیش از ۶۰ مورد سرقت و زورگیری اعتراف کردند که شمار زیادی از تلفن‌های سرقتی کشف و با توجه به اینکه یک تعداد از تلفن‌ها را به مال‌خر مرتبط با خود در یکی از کشورهای همسایه شرقی انتقال داده‌اند، با همکاری پلیس اینترپل در تلاش هستیم این گوشی‌های گرانقیمت نیز به کشور مسترد و تحویل مالباختگان شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: اعضای این باند عموما بین ۱۶ تا ۲۲ سال سن دارند و این متهمان با تهدید و زخمی کردن با چاقو، قمه و حتی شمشیر، تلفن همراه و دیگر اشیای قیمتی شهروندان را به سرقت می‌بردند.

سردار ناظری ابراز داشت: متهمان با فرار به مناطق دوردست جزیره قشم و مخفی‌شدن در یک مکان کاملا نامشخص تصور نمی‌کردند ظرف ۳ روز از انجام آخرین سرقت‌های خود دستگیر شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: قطعا چنین غافلگیری‌هایی در انتظار دیگر سارقان و مخلان نظم و امنیت خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها