کد خبر: 594821
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۰:۳۰:۵۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دوست ناباب؛ عامل ۲۵ سرقت خشن

مرد جوان می‌گوید رفاقت با دوست ناباب باعث شد دست به دزدی بزند.

دوست ناباب؛ عامل ۲۵ سرقت خشن
کد خبر: 594821
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۰:۳۰:۵۷

سارق خشن که با قمه به شهروندان حمله می‌کرد و ۲۵ فقره سرقت انجام داده است وقتی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت رفیق ناباب را عامل اصلی سرقت‌هایش معرفی کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است مدعی شد همدست فراری‌اش از رفقای نابابش بود که عامل بدبختی اوست.

متهم که با همدستی دوستش گوشی‌قاپی می‌کرد و تلفن همراه زنان جوان را در خیابان می‌دزدید با شکایت چند زن شناسایی و بازداشت شد.

اولین شکایت یک سال پیش به ماموران ارائه شد و زن جوانی که به پلیس  آگاهی رفته بود گفت: در حال عبور از یکی از خیابان‌های محله خانی‌آباد بودم و با موبایلم صحبت می‌کردم که دو پسر جوان که سوار بر یک موتورسیکلت بودند به من نزدیک شدند و گوشی موبایلم را قاپیدند.

با این شکایت تلاش برای ردیابی دو دزد گوشی‌قاپ آغاز شد. یک روز از این ماجرا گذشته بود که مردی به پلیس آگاهی رفت و گفت دو مرد موتورسوار گوشی موبایلش را در خیابان دزدیده‌اند. نشانی‌هایی که این مرد از دو دزد به پلیس داده بود با نشانی‌های دزدان گوشی موبایل زن جوان مطابقت داشت.

در حالی که در کمتر از چهار ماه تعداد شکایت‌های مشابه سرقت موبایل در محدوده خانی‌آباد تهران به ۲۵ فقره رسیده و سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفته بود، ماموران مشغول بررسی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته شدند.

در این میان به پلیس خبر رسید دو مرد موتورسوار حین سرقت گوشی موبایل یک شهروند در منطقه یافت‌آباد، او را با قمه زخمی‌ کرده‌اند و یکی از دزدان هنگام فرار به دست ماموران انتظامات بازار مبل ایران دستگیر شده است.

دزد جوان به نام خسرو به سرقت خشن با همدستی دوستش ناصر اعتراف کرد و مالباختگان در مواجهه حضوری با این متهم اعلام کردند این مرد یکی از دزدان موتورسوار است.

در ادامه ماموران به ردیابی ناصر پرداختند اما ردی از او به دست نیاوردند.

در حالی که تلاش پلیس در ردیابی ناصر بی‌نتیجه مانده بود برای دو دزد خشن به اتهام سرقت مسلحانه کیفرخواست صادر و پرونده‌‌شان برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در این جلسه خسرو از خود دفاع کرد و ناصر غیابی محاکمه شد. در ابتدای جلسه شاکی‌ها یک‌به‌یک در جایگاه ویژه ایستادند و به تشریح شکایت‌شان پرداختند.

یکی از آنها گفت: تلفن همراهم را این متهم و دوست فراری‌اش سرقت کردند، فیلم دوربین مداربسته سرقت هم موجود است که آن را به اداره آگاهی تحویل داده‌ام.

شاکی دیگر نیز گفت: این متهم و دوست فراری‌اش بی‌رحمانه گوشی موبایلم را در خیابان دزدیدند و گریختند.

سایر شاکی‌ها نیز برای متهمان اشد مجازات خواستند.

ادعای عجیب در دادگاه

سپس خسرو در جایگاه متهم ایستاد و گفت: من غیر از دو سرقتی که ظرف ۱۰ دقیقه در محدوده بازار مبل انجام دادم اتهام دیگر را قبول ندارم. من دزد نیستم و آن روز هم تحت تاثیر مصرف حشیش دست به سرقت زدم.

او در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه چطور در پلیس آگاهی به سرقت‌ها اعتراف کرده بود گفت: در مرحله بازجویی تحت فشار روانی ناچار از اعتراف شدم؛ ولی حالا می‌گویم بی‌گناه هستم. من اگر ۲۵ گوشی گرانبها سرقت کرده بودم حالا این‌قدر بی‌پول نبودم که یک هزار تومانی هم نداشته باشم.

خسرو ادامه داد: ناصر دوست ناباب بود و مرا بدبخت کرد. من می‌دانستم سارق است و نباید با او رابطه دوستانه‌ام را ادامه می‌دادم. من به خاطر همین رفاقت ناخواسته وارد کاری شدم که آبرویم رفت و زندگی‌ام خراب شد. آن روز هم در حوالی بازار مبل می‌خواستم برای دومین بار یک گوشی بدزدم که مالباخته دستم را گرفت و دوستانش به شدت کتکم زدند و به دست انتظامات بازار مبل دستگیر شدم.

در این هنگام قاضی گفت: چه کسی مالباخته را با قمه مجروح کرد؟

متهم پاسخ داد: ناصر با قمه به شاکی زد و فرار کرد؛ اما من دستگیر شدم و حالا باید تاوان سرقت‌هایی را که انجام نداده‌ام پس بدهم.

سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت و  گفت: موکلم در هیچ مرحله‌ای از رسیدگی به پرونده اعترافی مبنی بر داشتن سلاح نداشته و از هیچ سلاحی استفاده نکرده است. از این رو درخواست می‌کنم  قضات دادگاه عنوان اتهامی ‌سرقت مسلحانه را برای موکلم تغییر دهند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای خسرو و همدست فراری‌اش حکم صادر کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها