کد خبر: 593988
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۰۹:۳۰:۴۳
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

معمای سن واقعی پسری که هروئین قاچاق می‌کرد

متهم ادعا می‌کند زمان ارتکاب جرم زیر 18 سال داشته اما قضات احتمال می‌دهند شناسنامه او جعلی باشد.

معمای سن واقعی پسری که هروئین قاچاق می‌کرد
کد خبر: 593988
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۰۹:۳۰:۴۳

قضات به شناسنامه پسری که مقدر زیادی مواد مخدر حمل کرده بود مشکوک شدند و درخواست تحقیقات بیشتر کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مدعی است زمان ارتکاب جرم 17ساله بوده، به لحاظ جسمانی و عقلانی بیشتر از 17 سال به نظر می‌رسد و همین هم ظن قضات را درباره جعل شناسنامه از سوی متهم برانگیخته است.

متهم یک سال قبل تحت تعقیب ماموران قرار گرفت. پلیس وقتی به این جوان به نام حامد در پارک مشکوک شد و بازداشتش کرد، 23 کیلوگرم هروئین از او کشف کرد.

حامد بلافاصله بعد از بازداشت مدعی شد 17ساله است و نمی‌دانسته چه مجازاتی در انتظارش است. با تکمیل تحقیقات اولیه، متهم به کانون اصلاح و تربیت فرستاده و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

در جلسه رسیدگی رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد، قضات او را برای دفاع از خود به جایگاه دعوت کردند.

حامد با ارائه شناسنامه‌ای به قضات گفت: من متولد سال 83 هستم و هنگام ارتکاب جرم ۱۷ سال داشتم و مواد مخدر متعلق به من نیست.

او ادامه داد: من به تازگی با پسری به نام افشین در پارک آشنا شده بودم. او مواد را به من داد و خواست تا آن را به یک خانه برسانم؛ اما همان موقع ماموران سر رسیدند و من بازداشت شدم. حالا هم نشانه‌ای از افشین ندارم.

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات این پسر، به سن واقعی او مشکوک شدند و با توجه به نظر پزشکی قانونی احتمال دادند شناسنامه‌ای که به دادگاه ارائه داده جعلی باشد و احتمالاً او 21 سال دارد و هنگام ارتکاب جرم زیر 18 سال نبوده است.

به این ترتیب برای افشای سن واقعی این پسر، پرونده با دستور قضایی به دادسرا برگردانده شد تا پس از تکمیل تحقیقات، قضات برای او حکم صادر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها