کد خبر: 591191
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۰۸:۳۰:۱۰
| |

سرقت 2میلیاردی چند هفته بعد از آزادی از زندان

مجرم حرفه‌ای در پوشش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال2میلیارد تومان سرقت کرد.

سرقت 2میلیاردی چند هفته بعد از آزادی از زندان
کد خبر: 591191
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۰۸:۳۰:۱۰

پلیس در تعقیب مجرم سابقه‌داری است که تنها چند هفته پس از آزادی از زندان به بهانه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، دست به سرقت 2میلیارد تومانی زده است.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این پرونده از چند روز پیش آغاز و با شکایت مردی جوان آغاز شد. این مرد به مأموران گفت: چند سالی است که در زمینه خرید و فروش ملک و خودرو فعالیت دارم و وضع مالی‌ام نسبتا خوب است. مدتی قبل برای خرید به یکی از مراکز تجاری تهران رفته بودم که با مرد جوانی آشنا شدم. او درباره مسائل اقتصادی حرف زد و مدعی شد که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارد و در زمان کوتاهی به سود بسیار زیادی دست یافته و زندگی‌اش دگرگون شده است. او وقتی متوجه شد که پول‌هایم را در طلا و ارز سرمایه‌گذاری کرده‌ام، پیشنهاد داد که وارد بازار ارز دیجیتال شوم که سوددهی‌اش چند برابر است. به این ترتیب دوستی ما شروع شد و در ملاقات دوم لپ‌تاپش را نزد من آورد و نمودارهایی نشان داد و مدعی شد که با همین لپ‌تاپ و خرید و فروش ارز دیجیتال میلیاردر شده است. وی سپس گفت که حاضر است به من آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال دهد و به این ترتیب قدم در خانه‌ام گذاشت.

شاکی ادامه داد:‌ آن روز همسر و فرزندانم به مسافرت رفته بودند و من در خانه تنها بودم و بهترین فرصت برای آموزش بود. وقتی مرد جوان آمد، از او پذیرایی کردم و برایش چای ریختم. سپس به آشپزخانه رفتم تا شیرینی‌ها را در ظرف بچینم. وقتی برگشتم و چای را با شیرینی خوردم دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم. آنجا بود که متوجه شدم 2 روز در خانه بیهوش افتاده بودم و وقتی خانواده‌‌ام از سفر برگشته بودند، متوجه ماجرا شده و مرا به بیمارستان منتقل کرده بودند. پس از مرخص شدن از بیمارستان بود که فهمیدم آن مرد با ریختن دارو در لیوان چای، مرا بیهوش کرده و طلاها و دلارهایی را که همه سرمایه‌ام بود و 2میلیارد تومان ارزش داشت سرقت کرده است.

با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری سارق جوان آغاز شد و مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویری از چهره‌ وی را به‌دست آوردند. او یک سابقه‌دار بود که بارها به اتهام سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر و زندانی شده بود. عجیب اینکه وی تنها چند هفته پس از آنکه از زندان آزاد شده بود، نقشه سرقت میلیاردی را عملی کرده و متواری شده بود.

براساس این گزارش، با شناسایی هویت سارق، تحقیقات برای بازداشت وی ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها