کد خبر: 589545
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

۶۰ زن و مرد در تله زورگیران خشن

دو سارق که در بازجویی‌ها به ۶۰ فقره زورگیری تلفن همراه اعتراف کرده بودند در دادگاه مدعی شدند فقط یک سرقت انجام داده‌اند.

۶۰ زن و مرد در تله زورگیران خشن
کد خبر: 589545
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۹:۳۰:۰۰

دزدان خشن که متهم هستند ۶۰ زن و مرد را طعمه سرقت کرده‌اند، محاکمه شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهمان با توجه به ۶۰ شکایت مشابه تحت تعقیب قرار گرفتند و در آخرین سرقت وقتی قصد دزدیدن گوشی زنی جوان را داشتند بازداشت شدند.

یک سال قبل به پلیس خبر رسید دو سارق با حمله به زن و شوهری جوان موبایل زن را دزدیده و گریخته‌اند.

شوهر این زن گفت: همراه همسرم در ایستگاه اتوبوس در حاشیه اتوبان نواب نشسته بودم که پسر جوانی به سمتم حمله‌ور شد و سعی کرد تلفن همراهم را بدزدد. من مقاومت کردم که یک موتورسوار دیگر به سمتم آمد و مرا هل داد و با قمه چند ضربه به دست و سرم زد. در حالی که روی زمین افتاده بودم به سمت همسرم حمله کرد و او را هم به شدت کتک زد و پس از سرقت گوشی موبایلم گریخت.

شکایت‌های مشابه

با این شکایت ماموران به ردیابی دزدان مسلح پرداختند. در این میان خبر رسید چند زن و مرد دیگر نیز در تله سارقان خشن افتاده و هدف سرقت قرار گرفته‌اند.

در حالی که شمار شاکی‌ها به ۶۰ نفر رسیده بود به پلیس خبر رسید دو دزد جوان در اجرای آخرین نقشه شوم‌شان در محدوده میدان قزوین گرفتار و از سوی مردم دستگیر شده‌اند.

ماموران به محل اعزام شدند و دریافتند دزدان قصد سرقت تلفن همراه زن جوانی را داشتند و او را به زمین هل دادند اما کسبه محل آنها را دستگیر کردند.

زن جوان به ماموران پلیس گفت: در خیابان با تلفنم صحبت می‌کردم که یکی از دزدان از پشت سرم گوشی تلفن همراهم را قاپید. او می‌خواست فرار کند که یقه لباس راکب موتورسیکلت را گرفتم و او هم مرا حدود ۵۰ متر با خودش روی زمین کشید، تا اینکه شاهدان به کمکم آمدند.

با دستگیری دو سارق جوان مشخص شد آنها از اتباع خارجی هستند و با پلاک جعلی و بدون داشتن گواهینامه با موتورسیکلت دست به سرقت‌های خشن می‌زدند.

متهمان به ۶۰ فقره سرقت در محدوده خیابان‌های نواب، قزوین و گمرک اعتراف کردند و مالباختگان در مواجهه حضوری آنها را شناختند.

به این ترتیب برای دو دزد به اتهام شروع به قتل عمدی، ضرب و جرح با سلاح سرد، سرقت، جعل پلاک، نداشتن گواهینامه و ورود غیرقانونی به ایران کیفرخواست صادر و  پرونده‌‌شان برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه شاکی‌ها یک به یک به تشریح شکایت پرداختند و برای دو متهم اشد مجازات خواستند.

سپس متهمان از خود دفاع کردند. یکی از آنها که ۲۱ سال دارد گفت: من غیر از اتهام سرقت از زن جوان سایر سرقت‌ها را قبول ندارم. من اتهام شروع به قتل را هم قبول ندارم. ما قصد فرار داشتیم که زن جوان خودش را جلوی موتور انداخت و من هم از ترسم زمین خوردم و از سوی شاهدان دستگیر شدم. من هیچ‌کدام از مالباختگانی را که در دادگاه حضور دارند نمی‌شناسم.

قاضی گفت: قبلاً در  همه مراحل بازجویی به سرقت‌ها اعتراف کرده بودی. حالا انکار می‌کنی؟

متهم پاسخ داد: من فقط یک بار دست به سرقت زدم و همان‌جا هم دستگیر شدم. در پلیس آگاهی تحت فشار ناچار شدم اعتراف کنم.

سپس قاضی گفت: چه زمانی وارد ایران شدی؟

متهم جواب داد: چند ماه پیش از سرقت و به صورت قاچاقی وارد ایران شدم.

سپس دومین متهم به دفاع پرداخت و گفت: من فقط اتهام سرقت از زن جوان را قبول دارم و قصدی هم برای کشتن او نداشتم. آن روز قرص آرامبخش مصرف کرده بودم و حال خودم را نمی‌فهمیدم. وقتی گوشی موبایل زن جوان را دیدم یکباره تصمیم به سرقت گرفتم و همان‌جا هم از سوی شاهدان دستگیر شدم. من حال طبیعی نداشتم و مرتکب اشتباه شدم. در یک لحظه اشتباه کردم.

سپس وکلای متهمان به دفاع پرداختند. یکی از وکلا گفت: غیر از موردی که موکل من بابت آن دستگیر شده سایر اتهام‌ها بدون مدرک است و اگر  شاکی‌ها می‌توانند، عکس، فیلم یا هر سند دیگری مبنی بر گناهکار بودن موکلم ارائه دهند.

صحبت‌های این وکیل با اعتراض شاکی‌ها همراه شد و آنها گفتند چهره متهمان را شناسایی کرده‌اند و اطمینان دارند آنها دزدان خشن تلفن‌های همراه‌شان هستند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها