کد خبر: 589361
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۸:۱۹:۳۴
| |

درآمد باورنکردنی مرد رمال با نسخه‌های دروغین

مرد رمال بعد از ۱۷میلیارد تومان کلاهبرداری عاقبت دستگیر شد.

درآمد باورنکردنی مرد رمال با نسخه‌های دروغین
کد خبر: 589361
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۸:۱۹:۳۴

مرد شیاد که به بهانه رمالی، کلاهبرداری ۱۷میلیاردی کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتای البرز دستگیر شد. متهم برای هر رمالی ۲۰ تا ۸۰میلیون تومان دستمزد می‌گرفت.

به گزارش جام‌جم، کارشناسان پلیس فتای استان البرز چندی قبل هنگام رصد فضای مجازی متوجه یک صفحه اینستاگرامی در زمینه فالگیری و رمالی شدند. مدیر این صفحه که دنبال‌کننده زیادی داشت، مدعی بود می‌تواند از طریق رمالی و فالگیری مشکلات اقتصادی و خانوادگی افراد را حل کند. او همچنین ادعا کرده بود نسخه‌های بخت‌گشایی او، صددرصد برای دختران دم بخت موثر است. ماموران که مطمئن بودند با یک کلاهبردار حرفه‌ای طرف هستند، با سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز تحقیقات روی این پرونده را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد متهم در یکی از استان‌های دیگر اقدامات مجرمانه‌اش را انجام می‌دهد و طعمه‌هایش از شهرهای دور و نزدیک برای حل مشکلات‌شان نزد او می‌آیند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی با او ارتباط برقرار می‌کردند. مرد شیاد، گاهی نیز پس از شنیدن مشکلات افراد، از آنها پول می‌گرفت و نسخه حل مشکل را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای‌شان ارسال می‌کرد. متهم برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد، با شناسایی افراد معتاد به آنها حدود صدهزار تومان پرداخت می‌کرد و کارت‌های بانکی آنها را می‌گرفت. بعد هم به مشتریانش می‌گفت دستمزدش را به این کارت‌ها واریز کنند. مرد رمال سپس با این کارت‌ها سکه و طلا می‌خرید تا با پولشویی، کسی متوجه گردش مالی بالای او نشود. صفحه اینستاگرام متهم یک میلیون دنبال‌کننده داشت و برای افزایش دنبال‌کنندگان و اعتمادسازی به بلاگرهای معروف پول پرداخت می‌کرد تا تبلیغ صفحه و کار او را انجام دهند.

کارشناسان پلیس فتا سرانجام با دستور قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را هنگامی که برای پولشویی به تهران آمده بود، دستگیر کردند. با انتقال متهم ۳۰ساله به پلیس فتا و تحقیقات تکمیلی ابعاد جدیدی از کلاهبرداری‌هایش فاش شد. ماموران دریافتند مرد رمال به بهانه حل مشکل و بخت‌گشایی از مراجعه‌کنندگان بین ۱۰۰هزار تومان تا ۸۰میلیون تومان دستمزد می‌گرفت و با چرب‌زبانی آنها را فریب داده و می‌گفت تا چند روز دیگر مشکل‌شان حل می‌شود. این درحالی‌بود که کارشناسان میزان کلاهبرداری او را ۱۷میلیارد تومان برآورد کردند. بررسی گردش مالی او نیز نشان داد ۸۰۰۰ نفر به کارت‌های اجاره‌ای او پول واریز کردند. متهم به دستگاه قضایی معرفی شد و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس استان البرز با تایید این خبر گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید به‌هیچ‌وجه به پیج‌ها و کانال‌های اینترنتی ‌اعتماد صددرصد کرده و در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی یا هرگونه موارد مشکوک دیگر، موضوع را بلافاصله از طریق تماس ‌با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • سید‌هادی ‌علوی‌تفتی ارسالی در
    شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱

    سلام.خدا‌قوت.
    آقای فرزین.ریاست‌جدید‌بانک‌مرکزی‌ایران.
    شما اگر توزیع ارزهای خارجی را از واحد
    ارزی‌کنترل‌نکنید‌..
    یک عده افراد فرصت طلب و سود جو.
    دلال از طرق مختلف وام‌های کلان.
    دریافت می‌کنند.و‌در خرید و فروش دلار.
    و ارز خارجی در بازار آزاد سرمایه‌گذاری
    میکنند.و‌همین‌عمل.خلاف‌.باعث متغیر
    بودن نرخ ارز در داخل کشور شده.
    ارز برای وارد کننده ها(تجار.بازرگانان.سفرهای‌ضرورخارج‌کشور.
    دانشجویان.و‌درمان.وارد‌کننده های دارو.و.‌‌.......موارد‌ضروراست).
    نه برای یک مشت بیکار .منبع درآمدشان
    شده.و‌باعث‌بی ارزش‌شدن‌پول‌ملی‌شده‌اند.
    قاطعیت .مدیریت صحیح..حراست.بانکها
    باید باشد.تا‌اخلالگران‌.فرصت‌سودجویی
    پیدا نکنند.در‌درون‌کشور‌ایران.
    هر کالایی در کشور‌گران‌میشود.فروشنده
    بهانه دارد.دلار‌گران‌شده.
    آیا به‌نظر شما پیاز از خارج کشور وارد کشور
    میشود.که‌دلیل‌.گران‌شدن آن را بالا رفتن
    قیمت دلارمیدانند؟؟؟؟؟؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها