کد خبر: 588833
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۷:۰۴:۲۰
| |

انگیزه مهماندار قطار از 2 جنایت چه بود؟

مهماندار اخراجی به اتهام قتل یکی از مدیران راه‌آهن و نامادری خودش پای میز محاکمه می‌رود.

انگیزه مهماندار قطار از 2 جنایت چه بود؟
کد خبر: 588833
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۷:۰۴:۲۰

پرونده مهاندار قطاری که متهم است پس از اخراج از محل کارش نامادری خود و یکی از مدیران راه‌آهن را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌است، به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.

ساعت ۱۵ عصر روز یک‌شنبه پنجم دی ماه سال قبل قاضی ساسان غلامی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس راه‌آهن از قتل یکی از مدیران شرکت راه‌آهن با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در پارکینگ راه‌آهن با جسد مرد ۴۰ ساله‌ای به نام احمد یکی از مدیران شرکت سیمرغ روبه‌رو شدند که با شلیک چهار گلوله به بدنش به قتل رسیده‌بود.

بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه نشان داد قاتل مرد ۴۰ ساله‌ای به نام بهنام است. او مهماندار قطار بوده که مدتی قبل از سوی شرکت سیمرغ از محل کارش اخراج می‌شود.

دومین قتل

بدین ترتیب متهم تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت که ساعت ۱۶ همان روز یعنی یک ساعت بعد از قتل مدیر شرکت سیمرغ به مأموران پلیس خبر رسید قاتل در حادثه دیگری نامادری‌اش را در آپارتمان مسکونی در منطقه حکیمیه با شلیک چند گلوله به قتل رسانده‌است.

با اعلام این خبر تیم جنایی راهی محل دومین قتل شدند و در آنجا با جسد زنی حدوداً ۶۰ ساله روبه‌رو شدند. زن میانسال داخل پذیرایی خانه‌اش با شلیک یک تیر به پایش و دو تیر به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده‌بود.

پدر قاتل به مأموران گفت: «چند سال قبل همسر اولم را طلاق دادم و با همسر دومم که الان به قتل رسیده‌است، ازدواج کردم. بهنام از همان ابتدا با ما زندگی می‌کرد و بعد هم به عنوان مهماندار قطار استخدام شد. او مدتی قبل از محل کارش اخراج شد و در بورس سرمایه‌گذاری کرد، اما در بورس هم موفق نشد و سرمایه‌اش را از دست داد. او همیشه اصرار می‌کرد خانه‌ام را بفروشم و پولش را برای سرمایه‌گذاری به او بدهم، اما من قبول نمی‌کردم. ساعتی قبل او به خانه‌مان آمد و دوباره خواسته‌اش را مطرح کرد و وقتی من با او مخالفت کردم، ناگهان اسلحه‌ای از جیبش بیرون آورد و به طرف همسرم شلیک کرد و او را به قتل رساند و از خانه فرار کرد.»

بازداشت قاتل

در حالی که تلاش برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت، وی خودش را به اداره پلیس معرفی و به قتل مدیر سابقش و نامادری‌اش اعتراف کرد. متهم در توضیح ماجرا گفت: من مهماندار قطار

تهران- یزد بودم تا اینکه اوایل امسال خبر رسید شرکت تعدیل نیرو دارد. خردادماه امسال هم متوجه شدم من در لیست تعدیل نیرو قرار دارم و مدیران شرکت هم از من خواستند تسویه‌حساب کنم. هر چقدر تلاش کردم سر کارم بمانم، فایده‌ای نداشت و به همین دلیل از مدیر شرکت کینه به دل گرفتم و نقشه قتل او را طراحی و اجرا کردم.» وی درباره قتل نامادری‌اش هم گفت: «پس از اینکه از محل کارم اخراج شدم در بورس سرمایه‌گذاری کردم، اما در آنجا هم سرمایه‌ام را از دست دادم و ورشکست شدم. از همه جا رانده و مانده بودم و به پدرم پناه بردم و از او خواستم خانه‌اش را بفروشد و به من کمک کند، اما نامادری‌ام مخالفت می‌کرد. به همین دلیل از او کینه به دل گرفتم و نقشه قتل او را هم طراحی و اجرا کردم.» متهم پس از تحقیقات تکمیلی راهی زندان شد تا اینکه چند روز قبل قاضی ساسان غلامی، بازپرس پرونده کیفرخواست متهم را به جرم دو قتل عمد صادر کرد. بدین ترتیب متهم به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها