کد خبر: 585710
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دانشجوی دانشگاه فنی تهران چرا خودکشی کرد؟

شواهد نشان می‌دهد اختلاف دختر دانشجو با یکی از استادان باعث عصبانیت این جوان شده بود.

دانشجوی دانشگاه فنی تهران چرا خودکشی کرد؟
کد خبر: 585710
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰

بررسی‌ها درباره علت خودکشی دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران گویای آن است که این دختر جوان بعد از مشاجره با استاد خود تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دختر دانشجویی که زهرا-ج نام داشت یک روز قبل خودش را از راه‌پله طبقه اول ساختمان پردیس برق دانشگاه تهران به پایین پرت کرد و بعد از چندین ساعت با وجود انجام عمل جراحی جانش را از دست داد.

چنان‌که شاهدان عینی روایت کرده‌اند، این دختر دانشجو پس از مشاجره با استادش از اتاق خارج شده و به سمت راه‌پله رفته و سپس خودش را از یک طبقه به پایین پرت کرده است.

هرچند تا پیش از این پرونده‌ای درباره خودکشی این دختر در دادسرای جنایی تهران تشکیل نشده بود اما با مرگ این دختر تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

به گفته دانشجویان، زهرا ابتدا در حالی‌ که عصبانی بود از اتاق خارج شد و با سرعت از اتاق به سمت راه‌پله رفت و روی میله‌های راه‌پله نشست و بعد هم خودش را به پایین پرت کرد.

آن‌طور که تحقیقات خبرنگار ما نشان می‌دهد، دختر دانشجو از اینکه استادش قصد داشته نام دانشجوی دیگری را هم در مقاله علمی او بگنجاند عصبانی شده و با او مشاجره کرده بود. زهرا معتقد بود دانشجوی دوم برای آن مقاله کاری انجام نداده و استادش را به طرفداری از این دانشجو متهم کرده بود.

استاد تمام برق که در این حادثه با زهرا بگومگو کرده بود به گفته دانشجویانش از جمله استادانی است که معمولاً اختلافات دانشجویان با هم را حل می‌کرد و دانشجویان زیادی برای حل اختلاف درسی یا کاری به او مراجعه می‌کردند. روز حادثه نیز او قصد داشته زهرا را قانع کند که نام دانشجوی دوم به دلیل کمک در نوشتن مقاله باید در آن باشد اما زهرا از این موضوع عصبانی شده و اقدام به خودکشی کرده است.

دکتر مجد معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در این باره گفت: حادثه در اتاق دانشجوی حادثه‌دیده اتفاق افتاده بود، آنها در حال طرح سوال برای امتحانات دانشجویان بودند که خانم (زهرا) بحث را به سمت مقاله علمی می‌کشاند که ارائه داده بودند. این مقاله در پی یک کار علمی بسیار ارزشمند تهیه شده بود؛ زهرا به استاد می‌گوید چرا نام فرد دیگری باید در مقاله باشد که استاد جواب می‌دهد او هم در این پروژه به ما کمک کرده و کار انجام داده است. ضمن اینکه نام تو نفر اول این مقاله است و این مساله‌ای نیست که تو را ناراحت کند، اما زهرا عصبانی شده و استاد را به طرفداری از دانشجوی دیگر متهم می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: استاد می‌گوید، من طرفداری نمی‌کنم ضمن اینکه ما فعلاً مقاله را برای تایید ارائه داده‌ایم و چیزی مشخص نیست، صبر کن ببینیم چه می‌شود. بعد از این بحث زهرا با عصبانیت در حالی که حرف‌هایی می‌زده بدون اینکه وسایلش را بردارد از اتاق خارج می‌شود و خودش را به نرده راه‌پله می‌رساند و به پایین پرت می‌کند که بلافاصله هم به بیمارستان منتقل می‌شود.

زهرا-ج صبح امروز در بیمارستان، بعد از چندین ساعت مقاومت، جانش را از دست داد و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • حامد ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱

    باور کنیم؟!!!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها