«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

درخواست قاتل برای اجرای زودتر حکم قصاص

پسر جوان که به بیماری روانی مبتلاست ادعا می‌کند دوستش را به دلیل فحاشی به قتل رسانده است.

درخواست قاتل برای اجرای زودتر حکم قصاص
کد خبر: 583355
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۲۰:۳۰:۰۰

پسر جوانی که در یک درگیری به خاطر فحش به مادرش، دوستش را به قتل رسانده بود در دادگاه اعلام کرد آماده اعدام است و خواست تا حکمش زودتر اجرا شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که پسری ۲۱ساله است متهم است یک سال قبل در یک فروشگاه زنجیره‌ای جوانی را که از دوستانش بود به قتل رسانده است. متهم مدتی قبل به دلیل اختلال روانی در بیمارستان روانپزشکی بستری شده بود.

قتل هولناک در فروشگاه زنجیره‌ای

یک سال قبل خبر درگیری خونینی در فروشگاهی زنجیره‌ای در تهران به ماموران داده شد. مسئولان فروشگاه که با ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی تماس گرفته بودند، گفتند: پسر جوان در حالی که چاقو خورده بود خودش را کشان‌کشان به داخل فروشگاه رساند و روی زمین افتاد؛ اما همان لحظه پسری دیگر مقابل چشمان شاهدان او را با ضربه‌های متعدد چاقو کشت و گریخت.

ماموران پلیس در محل حاضر شدند و جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناسان اثر ۲۰ بریدگی چاقو را روی گردن، بازو و کمر قربانی تایید کردند.

ماموران پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از شاهدان پرداختند و پسر ۲۱ساله‌ای به نام پویا را شناسایی، ردیابی و بازداشت کردند. شواهد نشان می‌داد این پسر به تازگی از آلمان به ایران برگشته است.

مهاجرت به آلمان در پی طلاق والدین

پویا در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل وقتی بچه بودم پدر و مادرم از هم جدا شدند. ۹ساله بودم که همراه مادرم به آلمان رفتم و آنجا زندگی کردم؛ اما آنجا به خاطر سرقت از یک سوپرمارکت دستگیر شدم و مدتی را در زندان گذراندم.

او ادامه داد: من قبل از این ماجرا حال روحی خوبی داشتم اما در زندان با یک پلیس درگیر شدم و او را کتک زدم. به همین خاطر در زندان آلمان تحت نظر چند روانشناس بودم. آنها مرا شست‌وشوی مغزی دادند. من که فقط سواد خواندن و نوشتن دارم بعد از آن ماجرا حال روحی‌ام به هم ریخت و مدتی قبل از آلمان دیپورت شدم و به ایران برگشتم. در ایران با پدرم زندگی می‌کردم و تحت نظر روانپزشک بودم.

متهم درباره درگیری خونین با دوستش گفت: آن روز دوست صمیمی‌ام از من پول خواسته بود. به همین خاطر پول را از خانه برداشتم و به میدان قیام رفتم تا به دوستم بدهم؛ اما آنجا با فردی به نام حسن روبه‌رو شدم. او به من فحش ناموسی داد و من که عصبانی شده بودم چند ضربه چاقو به او زدم. او خونین بود وخودش را کشان‌کشان به فروشگاه زنجیره‌ای‌ای کشاند که صد متر آن طرف‌تر بود. او را دنبال کردم و از پشت سر ضربه‌های بعدی را زدم تا جان سپرد.

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی بیماری روانی متهم را تایید کرده بودند اعلام کردند بیماری او رافع مسئولیت کیفری نیست و پویا هنگام ارتکاب جرم مسئول اعمال خودش بوده است.

با این اظهارنظر پسر جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و ادعای عجیبی کرد.

او گفت: چون در زندان آلمان شست‌وشوی مغزی شده بودم به من یاد داده بودند باید هر کاری را تا انتها انجام دهم. به همین خاطر بعد از اینکه چند ضربه چاقو به پویا زدم و او فرار کرد، تا داخل فروشگاه دنبالش کردم و ضربه‌های بعدی را زدم تا کار را تمام کنم. چون اگر او زنده می‌ماند به من آسیب می‌رساند.

به دنبال اظهارات پسر جوان برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و او پای میز محاکمه ایستاد.

زودتر اعدامم کنید

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: پویا در تحقیقات اولیه اعتراف کرده است قربانی به او فحش ناموسی داده و به همین خاطر او را کشته است. اگرچه او به اختلال روان مبتلاست اما هنگام ارتکاب جرم جنون نداشته است. به همین خاطر برایش اشد مجازات می‌خواهم.

سپس وکیل اولیای دم روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم از قبل نقشه قتل داشته و به همین خاطر از قبل چاقو تهیه کرده است. او حتی در گوگل سرچ کرده چطور می‌تواند با چاقو یک نفر را بکشد و از مرز ترکیه بگریزد. به همین خاطر از طرف پدر و مادر قربانی درخواست قصاص دارم.

سپس متهم به دفاع ایستاد و گفت: من ۹ سال در آلمان زندگی کردم و تا کلاس پنجم بیشتر درس نخوانده‌ام. در آلمان به شغل کنترل بلیت‌های قطار مشغول بودم؛  اما یک بار به خاطر سرقت اسلحه و یک بار به خاطر سرقت تبر دستگیر شدم. من در مدت شش ماه که در آلمان در زندان بودم به سه زندان مختلف منتقل و سپس به ایران دیپورت شدم و پیش پدرم در ورامین رفتم. قبول دارم حسن را کشته‌ام و می‌دانم مجازات کسی که دست به قتل بزند اعدام است، به همین خاطر تقاضا دارم به من کمک کنید تا زودتر حکم اعدامم اجرا شود.

او در تشریح جزئیات قتل گفت: آن روز دوستم از من ۵۰ هزار تومان پول خواسته بود. به همین خاطر سراغ حسن رفته بودم تا از او پول بگیرم؛ اما او وقتی مرا دید با قلدری رفتار کرد. وقتی اعتراض کردم، به مادرم فحش داد و من با چاقو او را زدم. من حقیقت را می‌گویم تا زودتر اعدام شوم.

قاضی پرسید: چرا درباره نحوه قتل در اینترنت سرچ کرده بودی؟

متهم پاسخ داد: من اصلاً قصد نداشتم و حتی به آن فکر هم نکرده بودم. تفریحی چنین موضوعی را سرچ کرده بودم.

سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: موکلم قصد و نیتی برای قتل نداشته و چاقو را چهار هفته قبل از آشنایی با قربانی تهیه کرده است. او در اینترنت سرچ کرده چگونه می‌تواند با چاقو یک نفر را بکشد. در حالی که هیچ ضربه‌ای به قلب قربانی نزده است.

او ادامه داد: پویا به روان‌پریشی مبتلاست اما پزشکی قانونی به طور دقیق سلامت روان او را بررسی نکرده و روشن نشده است که هنگام ارتکاب جرم جنون داشته یا نه. چراکه بعضی از محرک‌ها مانند فحاشی به مادرش می‌توانسته او را دچار جنون کند. او حالا از بیمارستان امین‌آباد به دادگاه آمده و دوباره به آنجا برمی‌گردد. پویا مدام دارو می‌خورد و چند بار به او شوک الکتریکی داده شده است. از این رو تقاضا دارم بار دیگر کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روانی او را بررسی کنند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها