کد خبر: 581305
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۷:۵۶:۵۳
| |

اعضای بدن نوجوان مرگ مغزی جان بیماران را نجات داد

مامور پلیس اعضای بدن پسرش را که در تصادف با موتور دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا کرد.

اعضای بدن نوجوان مرگ مغزی جان بیماران را نجات داد
کد خبر: 581305
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۷:۵۶:۵۳

وقتی پسر نوجوان مأمور پلیس در تصادف با موتور دچار مرگ مغزی شد، او بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌اش را گرفت و با اهدای اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند، فرصت زندگی دوباره داد.

به گزارش همشهری، هفته گذشته به اورژانس شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری خبر رسید که پسر نوجوانی در تصادف با موتورسیکلت به‌شدت مصدوم شده است. نیروهای اورژانس با حضور در محل حادثه، پسر نوجوان را به بیمارستان منتقل کردند اما شدت آسیب وارده به حدی بود که به کما رفت و در این شرایط تلاش‌ پزشکان برای نجات جان او آغاز شد.

پسر نوجوان، سید امیرمحمد نوربخش نام داشت و پسر بزرگ سروان سیداصغر نوربخش، از مأموران پلیس شهرستان سامان بود. مأمور پلیس وقتی در جریان تصادف پسرش قرار گرفت، راهی بیمارستان شد اما پزشکان می‌گفتند  آسیبی که امیرمحمد دیده به حدی است‌ فقط یک معجزه می‌تواند او را به زندگی برگرداند. خانواده امیر‌محمد در روزهایی که او در بیمارستان بود دعا می‌‌کردند که وی به زندگی برگردد اما در نهایت پزشکان اعلام کردند که ضریب هوشی پسر نوجوان به‌شدت پایین آمده و او دچار مرگ مغزی شده است. این یعنی، دیگر هیچ امیدی به بازگشت نوجوان 16ساله به زندگی نبود و در این شرایط واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان شهرکرد وارد مذاکره با خانواده امیرمحمد شدند و به آنها گفتند که به‌رغم مرگ مغزی شدن فرزندشان، برخی از اعضای بدن او قابل اهدا به بیماران نیازمند هستند.

سروان نوربخش که مطمئن شده بود امیدی به بازگشت پسرش نیست، پس از مشورت با همسرش بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌شان را گرفتند و گفتند حالا که پسرشان را از دست داده‌‌اند، حاضرند اعضای بدن او را اهدا کنند تا بیماران نیازمند فرصتی برای ادامه زندگی داشته باشند. به این ترتیب پیکر امیرمحمد به اتاق عمل منتقل شد و پزشکان پس از جداسازی قلب، کبد و کلیه‌های او، آنها را به بیماران نیازمند پیوند زدند. سرهنگ علی اصغر مهری، معاون اجتماعی پلیس چهارمحال و بختیاری گفت: پس از آنکه مأمور پلیس و خانواده‌اش با حضور در بیمارستان برای آخرین بار با پسرشان وداع کردند، پیکر این نوجوان 16ساله روز شنبه گذشته و همزمان با سالگرد تولدش در زادگاهش روستای شوراب صغیر تشییع و به خاک سپرده شد.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها