کد خبر: 581154
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۰۷:۰۰:۵۹
| |

2 زن کودک‌ربا جسد دختر ۳ ساله را در پارک رها کردند

متهمان ناشناس دختر 3 ساله و برادر او را به قصد اخاذی یک میلیاردی ربوده بودند اما در نهایت آنها را در حالی رها کردند که دختربچه جان باخته بود.

2 زن کودک‌ربا جسد دختر ۳ ساله را در پارک رها کردند
کد خبر: 581154
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۰۷:۰۰:۵۹

دو زن ناشناس که در پوشش مؤسسه خیریه، خواهر و برادر خردسالی را برای اخاذی یک میلیارد تومان ربوده بودند، دو روز بعد در حالی پیکر‌های دو کودک را در بوستانی رها کردند که یکی از آن‌ها به کام مرگ رفته بود.

به گزارش جوان، صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان، زن و مرد جوانی در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران سراسیمه به اداره پلیس رفتند و از ربودن دو فرزند خردسالشان از سوی دو زن ناشناس شکایت کردند.

مادر دو فرزند خردسال درحالی‌که گریه امانش نمی‌داد در توضیح ماجرا گفت: «من و همسرم همراه پسر پنج ساله و دختر سه ساله‌ام چند ماهی است از کشورمان افغانستان به ایران آمده‌ایم و در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی خیابان خاوران زندگی می‌کنیم. شوهرم هر روز صبح به محل کارش می‌رود و من و دو فرزند خردسالم در خانه هستیم. دیروز بعدازظهر زنگ خانه‌مان به صدا درآمد و وقتی در را باز کردم، دو زن جوان پشت در خانه‌مان بودند. آن‌ها گفتند که خیر هستند و از سوی مؤسسه خیریه‌ای برای کمک آمده‌اند. آن‌ها خبر داشتند ما افغان هستیم و از اوضاع مالی‌مان و تعداد فرزندانم سؤال کردند که به آن‌ها گفتم، شوهرم کارگر است و وضع مالی خوبی هم نداریم و با دو فرزند سه و پنج ساله، زندگی‌مان به سختی می‌گذرد.»

آدم‌ربایی عجیب

مادر دو فرزند ادامه داد: «در‌حالی‌که با آن‌ها صحبت می‌کردم دو فرزندم جلوی در آمدند و دو زن جوان دست نوازشی به سر و صورت فرزندانم کشیدند و گفتند زمستان نزدیک است و می‌خواهند برای بچه‌هایم کفش و لباس گرم تهیه کنند. از من خواستند به داخل خانه بروم و کفش‌های فرزندانم را برای آن‌ها بیاورم تا شماره کفش‌ها را یادداشت کنند و بعد هم همراه آن‌ها به بازار بروم و برای دختر و پسرم کفش و لباس گرم بخریم. خیلی خوشحال شدم از اینکه دو زن خیر قصد کمک به ما را داشتند، به داخل خانه رفتم و با کفش‌های کهنه فرزندانم برگشتم، اما نه خبری از فرزندانم بود و نه خبری از دو زن ناشناس. ابتدا فکر کردم بچه‌هایم برای بازی به کوچه‌های اطراف رفته‌اند، اما هر چقدر جست‌وجو کردم آن‌ها را نیافتم. سپس موضوع را تلفنی به همسرم خبر دادم و او هم به خانه آمد و بعد همراه همسرم و تعدادی از بستگانم برای پیدا کردن دختر و پسرم به جست‌وجو پرداختیم، اما فایده‌ای نداشت و مثل اینکه فرزندان آب شده و به زمین فرو رفته باشند، هیچ اثری از آن‌ها پیدا نکردیم.»

اخاذی یک میلیاردی

با طرح این شکایت، پرونده به دستور قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران برای پیدا کردن دختر و پسر خردسال در اختیار تیمی از مأموران ویژه مبارزه با آدم‌ربایی قرار گرفت.

مأموران پلیس در بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه و اطراف آن دریافتند عصر روز چهارشنبه دو زن جوان در حالی که ماسک بهداشتی به صورت دارند و چهره آن‌ها مشخص نیست، دو کودک خردسال را زمانی که مادرشان به داخل خانه می‌رود، می‌ربایند و از محل دور می‌شوند.

در‌حالی‌که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، به مأموران پلیس خبر رسید فردی با تلفن همراه شاکی تماس گرفته و برای آزادی دو کودکش مبلغ یک میلیارد تومان درخواست کرده است.

مادر دو کودک ربوده شده گفت: «ساعتی قبل تلفن همراهم زنگ خورد و وقتی جواب دادم فردی که صدایش مشخص نبود زن یا مرد است با من شروع به حرف زدن کرد. او گفت دو فرزندم را گروگان گرفته است و باید برای آزادی آن‌ها مبلغ یک میلیارد تومان بدهم. من به او گفتم که ما افغان هستیم و وضع مالی خوبی نداریم و امکان ندارد بتوانیم این مبلغ را فراهم کنیم، اما او اطلاعات زیادی از خانواده ما داشت و گفت که ما ملک و املاک زیادی در افغانستان داریم و به تازگی هم خانه‌ای در افغانستان خریده‌ایم. فرد ناشناس گفت بهتر است اموالمان را بفروشیم و با پول آن فرزندانم را آزاد کنیم تا اتفاق بدی برای آن‌ها رخ ندهد و بعد هم تلفن را قطع کرد.»

مرگ دلخراش

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد آدم‌ربایان به احتمال زیاد افراد آشنایی هستند که تلفن همراه مادر دو فرزند خردسال را داشته و برای اخاذی با او تماس گرفته‌اند. از سوی دیگر در بررسی‌های فنی و در ردیابی صدای فردی که با تلفن شاکی تماس گرفته بود، مشخص شد صدا از قبل ضبط شده است و عاملان آدم‌ربایی صدا را با نرم‌افزار مخصوص تغییر داده‌اند تا قابل شناسایی نباشند.

در‌حالی‌که تحقیقات برای شناسایی متهمان و آزادی دو فرزند خردسال ادامه داشت، شامگاه جمعه ۱۳ آبان مأموران پلیس با تماس شهروندی از کشف پیکر نیمه‌جان دو کودک خردسال در بوستان ولایت در جنوب تهران باخبر و راهی محل شدند.

تحقیقات میدانی حکایت از آن داشت لحظاتی قبل رهگذری در حال عبور از بوستان متوجه دو کودک خردسال می‌شود که بدون حرکت روی چمن‌ها دراز کشیده‌اند. مرد رهگذر کنجکاو می‌شود و به دو کودک خردسال نزدیک و متوجه می‌شود یکی از آن‌ها بدنش سرد است و دیگری هم حالش بد است و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. سپس دو کودک خردسال با تماس مرد رهگذر به وسیله آمبولانس به بیمارستان بهارلو منتقل می‌شوند.

پس از به دست آمدن این اطلاعات، مأموران برای تحقیق به بیمارستان رفتند که مشخص شد دو کودک منتقل شده همان دختر و پسر گمشده افغان هستند که دو زن ناشناس آن‌ها را ربوده بودند.

همچنین مشخص شد دختر سه ساله قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده و تیم پزشکی در تلاش است برادر پنج ساله او را از مرگ نجات دهد.

با اعلام خبر مرگ دختر خردسال، قاضی محمدتقی شعبانی راهی بیمارستان شد و همراه تیمی از مأموران ویژه، تحقیقات خود را درباره مرگ مرموز دختر سه ساله آغاز کرد. تیم جنایی در تن‌پیمایی از دو کودک با آثار ضرب و جرح روی بدنشان روبه‌رو شد که نشان می‌داد کودک فوت شده و برادرش مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. تیم پزشکی قانونی هم در معاینات اولیه اعلام کرد دختر خردسال یا بر اثر مسمومیت دارویی یا بر اثر شکنجه و خفگی فوت کرده است. این فرضیه هم برای مأموران پلیس قوت گرفت که آدم‌ربایان به خواهر و برادر خردسال داروی بیهوشی خورانده‌اند تا آن‌ها بخوابند و نقشه اخاذی‌شان به راحتی عملی شود، اما وقتی متوجه می‌شوند حال برادر و خواهر بد شده، بدن‌های نیمه‌جان آن‌ها را در بوستان ولایت رها و از محل فرار می‌کنند.

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در تلاشند عاملان این حادثه را شناسایی و دستگیر و راز این آدم‌ربایی مرگبار را برملا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها