کد خبر: 577959
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قاتل بیمار: پلیس آلمان به من یاد داد دوستم را بکشم

متهم به دلیل بیماری روانی نتوانست در جلسه محاکمه حاضر شود و در بیمارستان بستری شد.

قاتل بیمار: پلیس آلمان به من یاد داد دوستم را بکشم
کد خبر: 577959
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰

پسر جوان که به دوست خود حمله کرده و او را به قتل رسانده است به دلیل اختلالات ذهنی در بیمارستان بستری و رسیدگی به پرونده‌اش به بعد موکول شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که جوانی ایرانی است مدتی در آلمان زندگی کرد، اما به دلیل ارتکاب چندین‌باره جرم از آلمان اخراج شد و دوباره به ایران برگشت. او در روز حادثه به بهانه دادن پول به دوستش با او قرار گذاشت و با وارد کردن ضربات چاقو مرتکب قتل شد.

متهم در بازجویی‌ها مدعی شده بود پلیس آلمان به او آموزش داده و گفته بود دوستش را بکشد.

قتل در نزدیکی فروشگاه زنجیره‌ای

مردادماه سال گذشته به دنبال کشته شدن پسری ۲۰ ساله به نام حسن مقابل یک فروشگاه زنجیره‌ای ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند. مسئولان فروشگاه که شاهد ماجرا بودند گفتند: پسر جوان در حالی که چاقو خورده بود کشان‌کشان خودش را به داخل فروشگاه رساند و روی زمین افتاد، اما همان لحظه پسری دیگر مقابل چشمان شاهدان او را با ضربه‌های متعدد چاقو کشت و فرار کرد. ما اصلاً متوجه نشدیم دعوا چرا اتفاق افتاد، فقط قاتل آن‌قدر عصبانی بود که فرصت نزدیک شدن به او وجود نداشت.

در حالی که تحقیقات ماموران آغاز شده بود و ردیابی‌ها برای دستگیری عامل قتل ادامه داشت کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند جای ۲۰ بریدگی چاقو روی گردن، بازو و کمر قربانی وجود دارد و با توجه به اینکه چند ضربه کشنده بوده، نمی‌توانند دقیقاً بگویند کدام ضربه باعث مرگ شده اما پارگی گسترده رگ‌ها عامل اصلی مرگ بوده است.

تحقیقات پلیس نشان می‌داد عامل قتل جوانی به نام پویا ۲۱ساله است که به تازگی به ایران آمده است. او پیش از این با مادرش در آلمان زندگی می‌کرد.

پویا بعد از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل وقتی بچه بودم پدر و مادرم از هم جدا شدند. ۹ساله بودم که همراه مادرم به آلمان رفتم و آنجا زندگی کردم، اما آنجا به خاطر سرقت از یک سوپرمارکت دستگیر شدم و مدتی را در زندان گذراندم.

او ادامه داد: من قبل از این ماجرا حال روحی خوبی داشتم. در زندان آلمان با یک پلیس درگیر شدم و او را کتک زدم. به همین خاطر در زندان آلمان تحت نظر چند روانشناس بودم. آنها مرا شست‌وشوی مغزی دادند و یاد دادند چطوری دوستم را بکشم. من که فقط سواد خواندن و نوشتن دارم بعد از آن ماجرا حال روحی‌ام به هم ریخت. مدتی قبل از آلمان دیپورت شدم و به ایران برگشتم. در ایران با پدرم زندگی می‌کردم و تحت نظر روانپزشک بودم.

قتل چطور اتفاق افتاد

متهم درباره درگیری خونین با دوستش گفت: آن روز دوست صمیمی‌ام از من پول خواسته بود. به همین خاطر پول را از خانه برداشتم و به میدان قیام رفتم تا به دوستم بدهم. حسن که دوست دیگرم بود، آمد و قرار شد من پول را به او بدهم تا به دوست‌مان برساند. او فحش ناموسی داد و من که عصبانی شده بودم، چند ضربه چاقو به او زدم. او خونین بود که خودش را کشان‌کشان به فروشگاه زنجیره‌ای کشاند که صد متر آن طرف‌تر بود. من او را دنبال کردم و از پشت سر ضربه‌های بعدی را به او زدم تا جان سپرد.

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی بیماری روانی متهم را تایید کرده بودند اعلام کردند بیماری روانی او رافع مسئولیت کیفری نیست و پویا هنگام ارتکاب جرم مسئول اعمال خودش بوده است.

با این اظهارنظر پسرجوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: چون در زندان آلمان شست‌وشوی مغزی شده بودم به من یاد داده بودند هر کاری را تا انتها انجام دهم. به همین خاطر بعد از اینکه چند ضربه چاقو به پویا زدم و فرار کرد، او را تا داخل فروشگاه دنبال کردم و ضربه‌های بعدی را به او زدم تا کار را تمام کنم. چون اگر او زنده می‌ماند به من آسیب می‌رساند.

تجدید جلسه محاکمه

به دنبال اظهارات پسر جوان برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا در دادگاه از خود دفاع کند. اما متهم که به اختلال ذهنی مبتلاست، چند روز قبل از جلسه دادگاه حالش بد و به بیمارستان منتقل و بستری شد.

پزشکان پس از بررسی شرایط روحی و روانی متهم اعلام کردند پویا شرایط حضور در دادگاه را ندارد و نیاز است تحت درمان قرار بگیرد. به این ترتیب و با این اظهارنظر، جلسه محاکمه به آینده موکول شد.

این در حالی است که اولیای دم برای متهم درخواست حکم قصاص کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها