یک وکیل دادگستری در یادداشتی برای «اعتمادآنلاین» بررسی کرد:

سرنوشت تلخ امیرحسین خادمی، نوجوان زرین‌دشتی

محمدهادی جعفرپور، وکیل دادگستری، در یادداشتی به بررسی پرونده تجاوز و قتل نوجوان ۱۶ساله زرین‌دشتی پرداخته است.

سرنوشت تلخ امیرحسین خادمی، نوجوان زرین‌دشتی
کد خبر: 575017
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۹:۳۰:۰۰

محمدهادی جعفرپور- ۱۶ سال بیشتر نداشت و خیلی زودتر از آنچه حقش بوده سنگینی بار زندگی را به دوش کشیده، نان‌آور مادر پیر خویش شده بود. دست نااهل روزگار و بخت بداقبال هیچ همراهی با وی نداشته، به رغم تحمل تمام سختی‌های زندگی دیوان بدصفت‌ نابکار طعم تلخ بی‌پناهی را به بدترین شکل ممکن به او چشانده، جسم و روحش را آزاری ابدی داده‌اند. از امیرحسین می‌گویم، نوجوان بی‌پناهی که حتی در زمان مرگ و سفر ابدی‌اش بدشانسی و بداقبالی دست از سرش برنداشته، خبر تجاوز و مرگش تحت تاثیر اخبار این روزها دیده نشده است.

حسب اطلاعات واصله، پرونده مرحوم امیرحسین خادمی به تقاضای تنها ولی دم وی که مادر اوست توسط دو نفر از وکلای مستقر در حوزه قضایی محل وقوع جرم پیگیری شده است. امیرحسین در شهرستان زرین‌دشت استان فارس مورد اذیت و آزار جنسی واقع شده و در نهایت جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند. اینکه مرگ او ناشی از رفتارها و اقدامات متهمان پرونده که به جرم لواط و آزار جنسی اقرار کرده‌اند صورت گرفته یا خیر در حال بررسی است اما آنچه حسب اقرار متهمان مسلم شده ارتکاب فعل حرام لواط است که متهمان این عمل شنیع مستحق کیفر حد شناخته خواهند شد.

تشریفات رسیدگی به اتهام متهمان بنا بر ضوابط قانون آیین دادرسی کیفری حسب اتهامات متنوعی که به ایشان منتسب است در دادسرای زرین‌دشت و دادگاه کیفری یک شهرستان داراب تحت رسیدگی است و در جلسه بازجویی که چندی پیش صورت گرفته هر سه متهم به ارتکاب فعل حرام اقرار داشته و به همین جهت تحت قرار بازداشت موقت هستند. هر سه متهم پرونده راجع به اتهام آزار جنسی و به طور مشخص ارتکاب فعل حرام و رفتار شنیع لواط اقرار و اظهار کرده‌اند حین ارتکاب لواط از امیرحسین فیلم تهیه کردند تا با تهدید به انتشار فیلم از او سوءاستفاده کنند.

عمده اتهامات انتسابی به متهمان شامل آدم‌ربایی، لواط و قتل است که حسب صلاحیت ذاتی مراجع قضایی تحت بررسی و رسیدگی است.

نظر به وضعیت اقتصادی مادر امیرحسین و موقعیت جغرافیایی محل وقوع جرم وکلای کانون وکلای فارس ضمن ابراز همدردی با مادر امیرحسین مراتب آمادگی خودشان را جهت دفاع از حقوق حقه‌ مجنی علیه و تنها بازمانده‌ وی اعلام کرده‌اند. بلا تردید چشمان اشکبار این مادر دلشکسته که تنها همدم و پشتیبان خویش را از دست داده به یاری و همدردی هموطنان شریف و درایت مسئولان محترم دادگستری و اصحاب رسانه و سایر فعالان اجتماعی است تا خون به‌ناحق ریخته‌شده‌ جوان عزیزش پایمال نشود. لذا از تمامی افرادی که به نوعی قادر به همراهی و کمک مادر امیرحسین هستند انتظار همراهی می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • رضا ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    مشکلی نیست دختر که نبوده پسر بوده فدای سر مهسا ها و رومینا ها

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها