کد خبر: 574937
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۸:۴۵:۳۱
| |

کلاهبرداری از ۱۰۰۰نفر به بهانه فروش مدارک‌ جعلی

متهمان با اجاره کارت‌های بانکی معتادان کارتن‌خواب، پولشویی کردند تا از خود ردی باقی نگذارند.

کلاهبرداری از ۱۰۰۰نفر به بهانه فروش مدارک‌ جعلی
کد خبر: 574937
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۸:۴۵:۳۱

چهار جوان کم‌سواد با تشکیل یک باند به بهانه فروش مدارک تحصیلی گواهینامه و کارت پایان خدمت سربازی در اینستاگرام از ۱۰۰۰نفر کلاهبرداری کردند.

به گزارش جام جم،  نیمه اول تیر امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی شکایت کرد از سوی فردی مورد کلاهبرداری قرارگرفته است . این مرد در شکایت خود گفت: دنبال راهی برای نرفتن به خدمت سربازی بودم. یک روز با صفحه اینستاگرامی روبه‌رو شدم که کارت پایان خدمت صادر می‌کرد. به ادمین صفحه پیام دادم که بعد از یک هفته جوابم را داد. ۲۰میلیون تومان طی چند مرحله برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی پرداختم اما بعد از دو هفته کارتم نیامد و صفحه اینستاگرامی نیز از دسترس خارج شد.

تحقیقات مامور فتا در این باره ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی را مطرح کردند. بررسی شکایت‌ها نشان داد مبالغی بابت دریافت کارت پایان خدمت سربازی، انواع مدارک تحصیلی و گواهینامه پرداختند اما هیچ مدرکی به دستشان نرسیده است.همچنین معلوم شد، متهمان با اجاره کارت‌های بانکی معتادان کارتن‌خواب، با این کارت‌ها پولشویی کردند تا از خود ردی باقی نگذارند.

سرانجام رد چهار متهم در این پرونده به دست آمد و یکی از آنها به نام فرشید روزهای پایانی هفته گذشته بازداشت شد و در تحقیقات گفت: با سه همدستم که فراری هستند، یک گروه را تشکیل دادیم . صفحاتی را در اینستاگرام راه‌اندازی کردیم. عکس و فیلم‌های جعلی از مدارک جعلی منتشر کرده و مدعی بودیم این مدارک را خودمان جعل کرده‌ایم. ما جاعل نبودیم و نمی‌توانستیم مدارکی جعل کنیم. فقط پول‌ها را گرفته و به حساب‌های اجاره‌ای واریز کرده و بعد برداشت می‌کردیم. بابت مدارک سفارش داده شده از سه تا ۲۰۰میلیون تومان پول می‌گرفتیم. افراد زیادی از سراسر کشور مشتری‌‌مان شده بودند و تاکنون از ۱۰۰۰نفر کلاهبرداری کرده‌ایم. بعد از دو‌هفته، بدون آن‌که مدارکی برایشان ارسال کنیم صفحات اینستاگرامی را از دسترس خارج و سیمکارت‌ها را از بین می‌بردیم . با این روش میلیاردی پول به جیب زدیم. علاوه بر آن یک سایت صیغه‌یابی نیز راه اندازی کرده و به بهانه ثبت‌نام در آن کلاهبرداری می‌کردیم.  سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم سه همدست دیگر وی نیز در عملیات‌های جداگانه‌ای شناسایی و بازداشت شدند. همگی آنها به جرایم خود اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها ۱۵عدد گوشی تلفن همراه و ۴۳عدد سیمکارت نیز کشف شد. همچنین معلوم شد که اعضای این باند با پول‌های کلاهبرداری، خودرو و طلا خریده بودند.

این در حالی است که متهمان دارای  مدارک تحصیلی ابتدایی تا سیکل بودند. متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها  ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها