کد خبر: 571845
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۷:۱۱:۰۱
| |

شلیک مرگبار به رفیق در پارتی شبانه

شاهد جنایت گفت: تعدادی از دوستانم را به خانه‌ام دعوت کردم و با هم مهمانی شبانه‌ای برگزار کردیم. همه با هم مشروب خوردیم و حالت عادی نداشتیم که یکی از دوستانم کلتی از جیبش بیرون آورد و به طرف مقتول گرفت. او ناگهان شلیک کرد و تیر هم به سر شایان برخورد کرد و او خونین نقش بر زمین شد.

شلیک مرگبار به رفیق در پارتی شبانه
کد خبر: 571845
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۷:۱۱:۰۱

پسر جوانی که در یک مهمانی شبانه پس از مصرف مشروبات الکلی یکی از دوستانش را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌بود، در بازجویی‌ها گفت تصور می‌کرده که اسلحه خالی است، اما بعد از فشار دادن ماشه مشخص شده بود یک گلوله در لوله سلاح گیر کرده‌بود.

به گزارش جوان، بامداد جمعه چهارم شهریور، پسر جوانی در تهران وحشت‌زده با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد یکی از دوستانش در مهمانی شبانه‌ای که در خانه‌اش برگزار کرده با شلیک گلوله یکی از مهمان‌ها به قتل رسیده‌است.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ابوسعید و در ادامه هم قاضی محمد حسین زارعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند.

مأموران پلیس داخل اتاق پذیرایی در طبقه پنجم ساختمان مسکونی با جسد پسر ۲۲ ساله‌ای به نام شایان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله‌ای به سرش به قتل رسیده‌بود.

بزم مستانه

بررسی‌های محل حادثه و کشف مشروبات الکلی حکایت از آن داشت مقتول در بزم شبانه مستانه‌ای به قتل رسیده‌است.

صاحبخانه که پسر جوانی بود به مأموران پلیس گفت: «تعدادی از دوستانم را به خانه‌ام دعوت کردم و با هم مهمانی شبانه‌ای برگزار کردیم. ساعتی قبل همه با هم مشروب خوردیم و حالت عادی نداشتیم که یکی از دوستانم کلتی از جیبش بیرون آورد و به طرف مقتول گرفت. او ناگهان شلیک و تیر هم به سر شایان برخورد کرد و او خونین نقش بر زمین شد و قاتل هم که یاشار نام دارد، همراه یکی از دوستان دیگرم به سرعت از خانه‌ام فرار کردند.»

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس یاشار را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند. از سوی دیگر بررسی‌ها و تحقیقات میدانی نشان داد اسلحه کلت کمری متعلق به صاحبخانه است و یاشار با اسلحه صاحبخانه شایان را به قتل رسانده‌است. بدین ترتیب مأموران پلیس صاحبخانه را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. مأموران پلیس در ادامه به محل زندگی قاتل فراری رفتند و دریافتند وی پس از حادثه به خانه‌شان مراجعه نکرده و به مکان نامعلومی گریخته‌است. در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل ادامه داشت، صبح پریروز قاتل فراری به اداره پلیس رفت و خودش را تسلیم کرد.

گریه قاتل

متهم ۲۰ ساله پس از دستگیری صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مقابل قاضی زارعی، بازپرس شعبه اول با اظهار پشیمانی به قتل دوستش اعتراف کرد.

وی در حالی که گریه می‌کرد، گفت: «ما همه با هم دوست بودیم و هیچ اختلاف و دشمنی هم نداشتیم. قبل از این حادثه هم در مهمانی‌های دیگری با هم بودیم و خوشگذرانی می‌کردیم و پس از مهمانی هم به خانه‌هایمان بر می‌گشتیم. شب حادثه فکر می‌کردم، اسلحه فشنگ ندارد و در حالت مستی به سوی دوستم شلیک کردم، اما وقتی او غرق در خون روی زمین افتاد، تازه متوجه شدم چه کار احمقانه‌ای انجام داده‌ام.»

قتل اتفاقی

قاتل ادامه داد: «آن شب همه با هم مشروب خوردیم و مست بودیم. فکر می‌کردیم در حالت مستی خوشگذرانی می‌کنیم، اما خبر نداشتیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. کلت متعلق به صاحبخانه بود و او برای عرض‌اندام کلتش را از اتاق دیگری آورد و روی میز گذاشت و گفت چند ماه قبل به قیمت ۱۷ میلیون تومان خریده‌است. البته او فشنگ‌های کلت را بیرون آورده و در دستش بود، اما هیچ کسی از ما نمی‌دانست که یک فشنگ داخل اسلحه گیر کرده‌است. من در آن حالت اسلحه را برداشتم و به شوخی به طرف دوستانم گرفتم و ادای بازیگران فیلم را در آوردم و بعد به خیال اینکه اسلحه خالی است به طرف شایان گرفتم و ماشه آن را چکاندم که ناگهان صدای شلیک در خانه پیچید و شایان خونین روی زمین افتاد. شوکه شده بودم و باورم نمی‌شد که دوستم را زخمی کرده‌ام و بعد از ترس فرار کردم.»

وی در پایان گفت: «من دوستم را به صورت اتفاقی به قتل رساندم و بعد هم از تهران فرار کردم و به شهر‌های اطراف رفتم تا اینکه پدرم از من خواست خودم را به پلیس معرفی کنم. الان خیلی پشیمان هستم و‌ای کاش در آن مهمانی شرکت نمی‌کردم.»

پس از اعتراف متهم، صاحبخانه هم اعتراف کرد که کلت کمری را چند ماه قبل از مرد ناشناسی خریده است. وی گفت: «آن شب تمامی فشنگ‌های کلت را در آوردم، اما فکر نمی‌کردم که یک گلوله داخل کلت گیر کرده‌باشد.»

قاتل پس از اعتراف به قتل برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • عبدالعلی خ ارسالی در
    جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    باید قانونی درست شود که اسلحه فقط مخصوص نیروی انتظامی باشد راه حل اساسی همین است.عذاب شرابخوار رادر گوگل جستجو کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها