کد خبر: 568493
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۸:۱۳:۴۷
| |

راننده تاکسی اینترنتی چگونه ‌سارق مسلح طلافروشی را ناکام گذاشت؟

متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها اعتراف کرد که قصد سرقت از طلافروشی را داشته اما با حضور مأموران نقشه‌اش نافرجام باقی مانده است.

راننده تاکسی اینترنتی چگونه ‌سارق مسلح طلافروشی را ناکام گذاشت؟
کد خبر: 568493
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۸:۱۳:۴۷

وقتی مدیر یک دفترخدمات مسافرتی و جهانگردی ورشکست شد و بدهی میلیاردی بالا آورد، نقشه سرقت مسلحانه از طلافروشی را کشید اما پلیس‌بازی یک مسافرکش اینترنتی موجب شد تا نقشه او نافرجام باقی بماند.

به گزارش همشهری، ‌عصرچهارشنبه گذشته یک راننده اینترنتی با 110تماس گرفت و گفت مسافری سوار ماشینش شد که به‌نظر می‌رسید قصد دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی را دارد. وی توضیح داد: ساعتی قبل در یکی از مناطق جنوب تهران مسافری درخواست ماشین داد و من پذیرفتم. سپس مردی جوان که یک کیف همراهش بود سوار ماشینم شد و از من خواست تا وی را به خیابان جنت‌آباد جنوبی برسانم. وقتی به مقصد رسیدم، مرد مسافر درحالی‌ که کیفش داخل ماشینم بود، ‌پیاده شد و گفت چند دقیقه بعد برمی‌گردد تا دوباه او را به مبداء یعنی همان منطقه‌ای که سوار ماشینم شده بود برگردانم. وی ادامه داد: جوان مسافر پیاده شد و به سمت ویترین مغازه‌هایی که داخل پاساژ قرار داشت رفت و شروع کرد به عکاسی. رفتارهایش مشکوک بود چون فقط از ویترین مغازه‌های طلافروشی و به‌صورت مخفیانه عکس می‌گرفت و به‌شدت دستپاچه بود. من که به او مشکوک شده بودم آهسته، زیپ کیف وی را که داخل ماشینم قرار داشت، باز کردم و چشمم به یک اسلحه کلت افتاد. وحشت زده زیپ کیف را بستم که همان لحظه مسافر برگشت و سوار ماشینم شد. من هم او را به یکی از مناطق جنوبی تهران و همانجایی که سوار ماشینم شده بود برگرداندم و تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع بدهم.

عملیات ویژه

راننده اینترنتی مشخصات مسافر مرموز را در اختیار پلیس قرار داد و مأموران در گام نخست شماره تماس مسافری که با آن درخواست خودرو کرده بود را مورد بررسی قرار دادند اما به نتیجه‌ای نرسیدند، چون صاحب سیم کارت، فردی معتاد بود که مدت‌ها قبل سیم کارتش را فروخته بود و آدرسی از خریدار نداشت. از آنجا که راننده خودروی اینترنتی آدرس مغازه‌های طلافروشی پاساژ را در اختیار پلیس قرار داده بود، ‌تنها راه برای شناسایی متهم زیرنظر گرفتن مغازه‌های طلافروشی بود اما معلوم نبود که سارق قرار است چه روزی نقشه سرقت مسلحانه را عملی کند. در این شرایط تیم ویژه‌ای از مأموران کلانتری 138جنت‌آباد روز بعد یعنی پنجشنبه بیستم مرداد ماه به‌صورت نامحسوس، ‌مغازه‌های طلافروشی را که روز قبل مسافر مرموز اقدام به عکاسی از ویترین آنجا کرده بود را زیرنظر گرفتند تا اینکه سرانجام مردی با مشخصات مسافر مرموز وارد پاساژ شد و یک راست به سراغ یکی از طلافروشی‌ها رفت. شکی وجود نداشت که او قصد عملی کردن نقشه سرقت مسلحانه را دارد و مأموران همچنان وی را زیرنظر داشتند تا در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

مرد جوان پریشان و مضطرب بود و چندبار از مغازه خارج و مجددا وارد آنجا شد. در این شرایط بود که مأموران به سراغ او رفتند تا کیفش را مورد بازرسی قرار بدهند. اما مرد مرموز مقاومت کرد و ناگهان اسلحه‌ای از کیفش بیرون آورد و به سمت مأموران نشانه گرفت. او تهدید کرد که اگر اجازه فرار به او ندهند و بازداشتش کنند اقدام به تیراندازی می‌کند. با این حال مأموران سعی داشتند او را خلع سلاح و دستگیرش کنند که در این شرایط مرد مسلح شروع کرد به تیراندازی که چند گلوله با خودروهای عبوری برخورد کرد. او سپس خود را پشت یک خودروی پژو پنهان کرد تا در فرصتی مناسب بتواند از محاصره پلیس فرار کند تا اینکه سرانجام مأموران به سمت لاستیک خودرو تیراندازی و متهم را محاصره کردند و موفق شدند وی را دستگیر کنند. در بازرسی از وی علاوه بر یک قبضه کلت کمری، یک شوکر به همراه 10عدد فشنگ کشف شد.

متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها اعتراف کرد که قصد سرقت از طلافروشی را داشته اما با حضور مأموران نقشه‌اش نافرجام باقی مانده است. وی با دستور قاضی مرتضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها