کد خبر: 565641
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۰۷:۲۶:۱۸
| |

همدستی 2 برادر در قتل برادر سوم

دو متهم به قتل بعد از اعلام گذشت اولیای دم مقتول به تحمل 15 سال زندان محکوم شدند.

همدستی 2 برادر در قتل برادر سوم
کد خبر: 565641
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۰۷:۲۶:۱۸

دو مرد جوانی که برادرشان را به خاطر بدرفتاری‌هایش به قتل رسانده بودند با اعلام گذشت اولیای دم به حبس محکوم شدند.

به گزارش جوان، شهریور ۹۹، مأموران پلیس ورامین از کشف جسد مرد جوانی در یک مزرعه بلال باخبر شدند. صاحب زمین که با مأموران تماس گرفته بود در توضیح گفت: «صاحب یک مزرعه بلال در قرچک ورامین هستم. امروز در حال درو کردن بلال‌ها بودم که ناگهان متوجه شدم دستگاه با مانعی برخورد کرد. از ماشین پیاده و با صحنه وحشتناکی رو‌به‌رو شدم. دیدم یک جسد به خاطر برخورد با دستگاه تکه‌تکه و پاهایش به اطراف پرتاب شده است.»

بعد از تماس آن مرد، مأموران به محل حادثه رفتند و با انتقال تکه­‌های جسد به پزشکی قانونی معلوم شد جسد متعلق به مرد ۴۷‌ساله‌ای به نام اکبر است که با ضربات قمه کشته شده است. بعد از تشخیص هویت، مأموران با تحقیق از خانواده اکبر دریافتند او با برادر کوچک‌ترش به نام رحیم اختلاف داشته و چند بار با هم درگیر شده بودند. با به دست آمدن این اطلاعات رحیم به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد تا اینکه در روند بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد. او در شرح ماجرا گفت: «اکبر، برادر بزرگ‌ترم بود و بیشتر اموال پدرمان را تصاحب کرده بود، اما به پدرم رسیدگی نمی‌کرد و او را اذیت می‌کرد. پدرم درآمد زیادی نداشت و با سختی زندگی‌اش را می‌گذراند. اکبر زمین‌های کشاورزی او را اجاره کرده بود، اما اجاره‌بهای زمین‌ها را به حساب پدرم واریز نمی‌کرد. او با این رفتارهایش خیلی ما را اذیت می‌کرد و ما نمی‌دانستیم با او چه کنیم.»

متهم ادامه داد: «چند سال قبل اکبر در یک درگیری خانوادگی برادر کوچکمان را به قتل رساند. او را بخشیدیم، ولی مادرم از غصه دق کرد. با فوت مادرم، کینه ما از اکبر بیشتر شد. بالاخره تصمیم گرفتم با او صحبت کنم تا تکلیف پدرم مشخص شود و دست از کارهایش بردارد. چند روز قبل از حادثه با او تماس گرفتم تا او را همراه خانواده‌اش به خانه‌مان دعوت کنم. او که فهمیده بود می‌خواهم درباره پدرمان صحبت کنم، دعوتم را نپذیرفت. با رد این دعوت با برادر دیگرم تصمیم گرفتیم او را گوشمالی بدهیم تا شاید تنبیه شود. بعد از این تصمیم پدرم تماس گرفت و گفت اکبر با او درگیر شده و او را به شدت کتک زده است. با شنیدن حرف‌های پدرم کینه ما بیشتر شد، به همین خاطر نقشه قتل را کشیدیم.»

مرد جوان درباره قتل گفت: «روز حادثه با اکبر تماس گرفتم و به دروغ گفتم حوالی قرچک زمینی خریده‌ام و خواستم برای دیدن زمین به آنجا بیاید. وقتی اکبر به محل قرار رسید طبق نقشه با قمه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم چند ضربه به او زدم. سپس با کمک برادرم، جسدش را در مزرعه بلال رها کردیم و به خانه برگشتیم.»

با اقرار‌های متهم، برادر وی هم دستگیر شد و هر دو راهی زندان شدند و پرونده در حال کامل شدن بود که پدر مقتول اعلام گذشت کرد. به این ترتیب دو برادر که یکی به اتهام معاونت و دیگری به اتهام قتل در حبس بودند با قرار وثیقه آزاد شدند و پرونده متهمان برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم به قتل در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه هفتم دادگاه قرار گرفت. در ابتدای جلسه اولیای‌دم اعلام گذشت کردند.

مرد جوان در آخرین دفاعش گفت: «رفتار‌های برادرم باعث شد چنین تصمیمی بگیرم. بدرفتاری و بداخلاقی‌های اکبر باعث شده بود خانواده تحت تأثیر قرار بگیرند و تحمل این مسئله برایمان سخت شده بود. از قتل او پشیمان نیستم، چون صحبت با او فایده‌ای نداشت. او هر بار برای هر مشکلی پدرمان را به شدت کتک می‌زد، به همین دلیل نگران بودیم به پدرم آسیب بزند. برای آرامش خانوده‌ام بود که تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده، رحیم را به ۱۰ سال حبس و برادرش را به پنج سال حبس محکوم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها