کد خبر: 563780
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حکم قصاص قاتل وحید مرادی تایید شد

وحید مرادی، از گنده‌لات‌های تهران، در یک نزاع در زندان رجایی‌شهر کشته شده بود.

حکم قصاص قاتل وحید مرادی تایید شد
کد خبر: 563780
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۰

حکم قصاص عامل قتل وحید مرادی، گنده‌لات‌ تهران که پرونده‌اش جنجال فراوانی به پا کرد، در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، عامل قتل وحید مرادی نیز از گنده‌لات‌های تهران است و این دو نفر در زندان با هم درگیر شده بودند.

وحید مرادی کیست

وحید مرادی متولد تیر ۶۷ و یکی از گنده‌لات‌های تهران بود که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد. وحید مرادی پیش از آنکه به اتهام قتل دستگیر شود با اتهامی دیگر روانه زندان شده و بعد از آزادی در یک مهمانی در ولنجک تهران شرکت کرده و در آنجا با دو برادر و دایی‌شان درگیر شده بود. او در این دعوا حسین، دایی دو برادر، را به قتل رساند و فرار کرد اما قبل از خروج از ایران دستگیر شد.

جزئیات قتل به دست وحید مرادی

وحید مرادی که حین فرار در مرز ترکیه بازداشت شده بود، در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: دو ماهی بود که از زندان آزاد شده بودم. حسین وقتی فهمید آزاد شده‌ام، با من تماس گرفت و گفت به خانه‌اش بروم. در منزلش چند دوست‌مان نیز حضور داشتند. حسین در آن مهمانی از من فیلمبرداری کرد و گفت فیلم را در لایو اینستاگرام قرار می‌دهد و از من خواست مقابل دوربین صحبت کنم.

او ادامه داد: من به حسین گفتم به خاطر تعهدم نمی‌خواهم از من فیلم بگیرد. او ناگهان فحش ناموسی داد. من که روی این مسائل حساس هستم، با او درگیر شدم و او و دو نفر دیگر را با چاقو زدم.

در حالی که وحید مرادی زندانی شده و منتظر محاکمه بود در یک درگیری در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید.

وحید مرادی چطور کشته شد

بررسی‌های اولیه نشان داد وحید مرادی با سلاح دست‌ساز به ‌قتل رسیده است.

کارآگاهان در ابتدا چند متهم را در پرونده قتل وحید مرادی شناسایی کردند تا اینکه «سعید» به عنوان متهم اصلی قتل وحید شناخته شد.

سعید، ۱۳ بهمن ۹۵، در یک درگیری دسته‌جمعی در خیابان منصور مرد ۴۷ساله‌ای را به قتل رسانده، اما در نهایت با اخذ رضایت از اولیای‌ دم توانسته بود از قصاص نجات پیدا کند.

سعید در یک گفت‌وگو نحوه قتل وحید مرادی را این‌گونه بازگو کرد: آن روز بعد از دو هفته ماندن در سوئیت آگاهی به زندان برگشتم، حین بازگشت به زندان، حمام و آرایشگاه رفتم. بعد به من گفتند به هواخوری بروم، چون مدتی بود آفتاب ندیده بودم. در هواخوری بودم که یک‌دفعه دعوا و درگیری شد، خبر نداشتم که چند روزی بین زندانیان دعوا بوده، بعداً فهمیدم تعدادی از دوستان من با وحید مرادی و دوستانش از چند روز قبل کل‌کل و درگیری داشته‌اند. می‌گفتند دعوا از هواخوری شروع شده بود.

ا‌و در ادامه توضیح داد: می‌گفتند همه چیز از یک چشم در چشم شدن ساده شروع شده بود. بعد هم کری‌خوانی و بقیه ماجرا. در هواخوری که بودیم در نزاع شرکت نکردم. من وحید مرادی را فقط دورادور می‌شناختم. نامش را شنیده بودم و می‌دانستم خیلی شاخ است. اما با او روبه‌رو نشده بودم و هیچ خصومت و درگیری‌ای با او نداشتم.

متهم گفت: هواخوری تمام شد و ما به بند برگشتیم. وحید مرادی و دوستانش طبقه بالای ما در یک بند دیگری بودند. یکدفعه پشت در بند ما آمدند و یکی از هم‌بندی‌های ما هم در را باز کرد. آنها به ما حمله کردند. روی ما آب جوش و روغن داغ می‌ریختند. یکی از آنها روی من آش داغ پاشید و روی هم تیزی کشیدیم. دعوا بود. قصد نداشتم او را بکشم، در آن دعوا من تیزی خوردم و ضربه هم زدم.

محاکمه عامل قتل وحید مرادی

پرونده قتل وحید مرادی، پس از صدور کیفرخواست، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و قضات شعبه چهارم، در بهمن ۹۸، سعید را به قصاص محکوم کردند.

پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان عالی کشور، ایراداتی به پرونده وارد دانست و پرونده در شهریور ۹۹، مجدداً به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. از جمله این ایرادات این بود که دقیقاً در فیلم مشخص نیست چه کسی به وحید ضربه می‌زند و این موضوع باید مشخص می‌شد.

سعید؛ گنده‌لات تهران

وقتی جلسه رسیدگی برای بازبینی فیلم دوباره تشکیل شد متهم پای میز محاکمه رفت. او گفت: وحید خودش را عقاب ایران می‌خواند و نوچه‌هایش را اجیر می‌کرد تا به سایر زندانیان حمله کنند. او همیشه برای سایر زندانیان خط و نشان می‌کشید و بارها فیلم کری‌خوانی‌های او در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. من با او درگیر شدم اما نمی‌دانم چه کسی به او کارد زد.

عباس که متهم دیگر این پرونده بود نیز در سال ۸۵ به دنبال اختلاف خانوادگی با اسلحه یکی از اعضای خانواده‌اش را کشت و با دریافت دیه از قصاص رهایی یافت. او قرار بود با توجه به رضایت اولیای دم پس از محاکمه آزاد شود.

او گفت: وحید از روزی که به زندان بازگشت مدام برای همه کری می‌خواند و می‌گفت کفترها باید پایین و شیرها بالا بنشینند. آن روز او ۵۰ نفر از نوچه‌هایش را که همگی چاقوی دست‌ساز و آب جوش همراه داشتند به سالن آورده بود تا دعوا کنند. وقتی دعوا بالا گرفت متوجه نشدم چه کسی ضربه‌های اصلی را به وحید زد.

۱۵ متهم دیگر این پرونده که اتهام برخی از آنها شرکت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید بود ادعا کردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یک کشاندند و او را با چاقو زدند. در حالی که نوچه‌های او در سالن شماره ۳ مانده بودند.

بعد از گفته‌های متهمان و بازبینی فیلم و پس از پایان جلسه دادگاه قضات سعید را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

هرچند پرونده برای اجرای حکم قصاص به دادسرای جنایی تهران واحد اجرای احکام فرستاده شده است، اما مساله همسر وحید مرادی با این پرونده همچنان ادامه دارد. او که نسبت به ساخت فیلم شنای پروانه نیز اعتراضاتی داشت مدعی بود این فیلم از روی زندگی وحید مرادی ساخته شده و دروغ‌های زیادی در آن است.

حالا باید دید اولیای دم وحید مرادی چه تصمیمی برای قاتل می‌گیرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها