«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

جنایت‌های جنون‌آمیزی که به‌ دست دامادهای خشمگین رقم خورد

تشکیل چندین پرونده جنایی مشابه که در همه آنها مردانی همسر و اعضای خانواده زن‌شان را قربانی کرده‌اند، زنگ خطری درباره اختلافات حل‌نشده خانوادگی است و نشان می‌دهد این مشکلات می‌تواند حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

جنایت‌های جنون‌آمیزی که به‌ دست دامادهای خشمگین رقم خورد
کد خبر: 562074
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۹:۳۰:۰۰

داماد عصبانی همسر و مادرزنش را کشت. این خبری تکان‌دهنده است که به سرعت بازتاب پیدا کرد. در مدت اخیر شاهد جنایت‌های مشابهی بوده‌ایم که مردانی به دلیل اختلاف با همسر خود یا خانواده او دست به جنایت‌های هولناک و فجیع زده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، اولین مورد از چنین جنایت‌هایی در سال جاری روز ۱۵ فروردین به وقوع پیوست. کارآگاهان پلیس آگاهی بندر گناوه حدود ساعت ۴۰ دقیقه بامداد روز ۱۵ فروردین باخبر شدند مردی ۲۳ ساله به علت اختلافات خانوادگی با همسرش و خانواده او دست به اسلحه برده و همسر ۱۶ ساله و مادرزن ۵۱ ساله خود را کشته و برادرزنش را نیز زخمی کرده است.

ماموران قاتل را هنگام فرار از استان بوشهر مشاهده کردند. این مرد وقتی خود را در حلقه محاصره دید به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کرد و در نهایت با شلیک متقابل پلیس کشته شد.

در همان روز ۱۵ فروردین که خبر جنایت هولناک در جنوب کشور منتشر شد، حادثه‌ای مشابه در شمال نیز رخ داد. این بار داماد خانواده‌ای در روستای هاشم‌آباد هفت دغنان رضوانشهر، همسر و برادر همسرش را به قتل رساند و گوش مادرزنش را هم برید.

قاتل ۴۸ ساله ساعت ۲:۳۰ بامداد ۱۵ فروردین وقتی همسرش در خواب بود او را با چاقو و برادرزنش را با اسلحه شکاری به قتل رساند، پس از آن هم گوش مادرزنش را با چاقو برید.

قاتل پس از این جنایات متواری اما دو ساعت بعد در منجیل دستگیر شد و گفت به دلیل اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده است.

چند روز بعد، در روز ۲۴ فروردین، پلیس استان قزوین با پرونده‌ای مشابه مواجه شد. این بار مردی مسلح در بخش ضیاء‌آباد تاکستان به‌ سوی فردی که با او اختلاف داشت آتش گشود و به گمان اینکه طعمه‌اش را کشته از محل فرار کرد. او از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشت و بعد از تیراندازی اول به خانه پدرزنش رفت تا بار دیگر ماشه را بچکاند.

او همسرش و پدر و مادر زن جوان را هدف گلوله قرار داد و بعد از قتل آنها متواری شد؛ اما ۶ ساعت بعد در یکی از باغ‌های ضیاء‌آباد به دام افتاد و در اعترافاتش چنین گفت: از مدت‌ها قبل با همسرم دچار اختلاف شده بودیم و او به خانه پدرش رفته بود. من هم وقتی دیدم مشکلات‌مان برطرف نمی‌شود کلت کمری‌ای را که از قبل تهیه کرده بودم برداشتم تا نقشه‌ام را عملی کنم. ابتدا سراغ مردی رفتم که با او اختلاف داشتم. به طرف او تیراندازی کردم و سپس به‌ سمت خانه پدرزنم راه افتادم. در آنجا قصدم فقط کشتن همسرم بود اما ناخواسته گلوله‌هایی هم به‌ سوی پدرزن و مادرزنم شلیک شد و آنها هم کشته شدند.

سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌ غربی، نیز روز ۲۴ فروردین از جنایتی مشابه در ارومیه خبر داد و گفت: در پی وقوع تیراندازی منجر به قتل (مادرزن و پدرزن و مصدومیت همسر) در یکی از روستاهای اطراف ارومیه، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی انتظامی قرار گرفت و با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیس، در نهایت طی یک عملیات ضربتی قاتل در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی انگیزه متهم را اختلاف خانوادگی عنوان کرد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

داماد جنایتکار بعدی از اهالی اصفهان بود که روز ۱۰ اردیبهشت خون به پا کرد. پلیس پیرو تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۱۰ از قتل اعضای یک خانواده در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان مطلع شد. بلافاصله ماموران اداره تجسس و گشت انتظامی اصفهان به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که یک مرد ۷۵ ساله و دو زن ۶۵ ساله و ۲۲ ساله به قتل رسیده‌اند.

طبق بررسی‌های تخصصی، مشخص شد که داماد ۳۸ ساله این خانواده از روی دیوار منزل پدرِ همسرش وارد خانه شده و پدر همسر، مادر همسر و خواهر همسرش را به وسیله چاقو به قتل رسانده است.

این قاتل پس از ارتکاب جنایت، خود را به کلانتری معرفی و انگیزه‌اش از اقدام به قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

در جنایت بعدی ساعت ۱۷ یکشنبه ۲۵ اردیبهشت مردی مقابل مغازه‌ای در شهر گرگاب اصفهان اقدام به تیراندازی کرد و صاحب مغازه مصدوم شد.

مرد مصدوم بعد از انتقال به بیمارستان برادرش را به عنوان ضارب معرفی کرد. وقتی ماموران برای دستگیری متهم به خانه‌اش رفتند با صحنه‌ای دلخراش مواجه شدند. آنها فهمیدند متهم ۴۰ ساله با اسلحه به خودش شلیک کرده که گلوله‌ بعد از کمانه کردن به دخترش اصابت و او را مجروح کرده است.

تحقیقات جنایی فاش کرد متهم با همسرش و خانواده او اختلاف داشت. به‌ همین دلیل ماموران به خانه پدرزن این مرد رفتند و بار دیگر شوکه شدند. اجساد پدرزن، مادرزن و همسر مرد مسلح در خانه رها شده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد مرد مسلح یک روز قبل از خودکشی این جنایت را رقم زده است.

روز ۱۱ تیرماه نیز جنایتی مشابه در استان زنجان به وقوع پیوست. در آن روز پیرو اعلام مرکز فوریتی پلیس مبنی بر وقوع درگیری خانوادگی با سلاح گرم در شهرستان دره‌شهر، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دادستان به محل اعزام شدند.

ماموران پلیس با بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات میدانی دریافتند داماد خانواده به علت اختلافات خانوادگی پس از به قتل رساندن همسر و خواهرزن و مجروح کردن مادرزنش، خودکشی کرده است.

حالا در جنایتی دیگر مردی دستگیر شده که همسر و مادرزنش را به قتل رسانده است. این متهم که در مشهد مرتکب جنایت شده ابتدا خانه‌ای را به نام همسرش کرد و وقتی زن تصمیم گرفت ملک را به مادر خودش واگذار کند، داماد عصبانی سراغ آن دو رفت و آنها را در یک بنگاه معاملات املاک از پا درآورد. متهم اکنون دستگیر شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها