مجازات برای پرستار خانگی به خاطر مرگ مرد مسن

متهم گفت: من قصد کشتن این مرد را نداشتم امیدوارم خانواده مرحوم من را ببخشند، اگر شیشه مصرف نکرده بودم، هیچ‌گاه مرتکب چنین عملی نمی‌شدم.

مجازات برای پرستار خانگی به خاطر مرگ مرد مسن
کد خبر: 561770
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۰۷:۵۵:۵۹

زن معتاد که در پوشش پرستار خانگی با خوراندن 30 قرص خواب‌آور، باعث مرگ مردی سالمند شده بود، به جرم تسبیب (سبب ساز شدن) در قتل عمد به پرداخت 20 درصد دیه به خانواده مقتول محکوم شد.

به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از تیر سال ۹۹ با شکایت زن میانسالی به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی مبنی بر فوت مشکوک برادرش به نام سجاد آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا گفت: پس از فوت برادرم در سال ۹۸، ما بر این باور بودیم که او بر اثر بیماری فوت کرده است، اما پس از ۶ ماه وقتی برای جمع کردن وسایل برادرم به خانه‌اش رفتیم، متوجه شدیم برخی از اموال و اسناد برادرم که داخل کمد بوده سرقت شده،همچنین چند ورق خالی قرص پیدا کردیم که ربطی به بیماری برادرم نداشت و از آنها مصرف نمی‌کرده است ،به همین خاطر به موضوع مشکوک شدیم و احتمال می‌دهیم پرستار او در این ماجرا نقش داشته باشد.

پس از اظهارات شاکی و نظریه کارشناسی پزشکی قانونی، کارآگاهان دستگیری پرستار را در دستور کار قرار دادند و زن جوان را در یکی از محله‌های شرق تهران دستگیر کردند.

زن 35 ساله وقتی در مقابل مستندات قرار گرفت به خوراندن قرص‌های خواب آور اعتراف کرد و گفت: من اعتیاد داشتم و وضع مالی خوبی نداشتم. 3 ماه پرستار مرحوم بودم که وسوسه شدم از او سرقت کنم ،بعد با پودر کردن ۳۰ قرص در غذایش او را مسموم کردم و وقتی متوجه شدم که فوت کرده با خانواده‌اش تماس گرفتم. بعد هم یک میلیون تومان پول و چند سند را برداشتم و از آنجا رفتم.

در ادامه بررسی‌ها، پزشکی قانونی اعلام کرد که اقدام متهم، 20 درصد در مرگ مرد سالمند مؤثر بوده است.

با این اعترافات و تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به اتهام تسبیب در قتل عمد برای متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در آغاز جلسه دادگاه اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند و پدر مقتول به جایگاه رفت و گفت: من خواهان صدور حکم قصاص برای این زن هستم و به هیچ عنوان هم حاضر به گذشت نیستم. او پسر بیمار من را به خاطر سرقت وسایل خانه‌اش کشت.

در ادامه متهم گفت: من قصد کشتن این مرد را نداشتم امیدوارم خانواده مرحوم من را ببخشند، اگر شیشه مصرف نکرده بودم، هیچ‌گاه مرتکب چنین عملی نمی‌شدم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به پرداخت 20 درصد دیه انسان کامل محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها