کد خبر: 558997
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مجازات مرگ برای قاتل خانم دکتر تنها

کارمند قدیمی دکتر داروساز به دلیل بدهکاری به این زن او را به قتل رساند اما در دادگاه مدعی شد بی‌گناه است.

مجازات مرگ برای قاتل خانم دکتر تنها
کد خبر: 558997
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۱:۳۰:۰۰

مردی که یک دکتر داروساز را به خاطر بدهی و یک مشت دلار به قتل رسانده است در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که پیش از این در دادسرا اعتراف کرده بود زن داروساز را به قتل رسانده وقتی در برابر قضات قرار گرفت گفت اظهاراتش در دادسرا اشتباه است.

بیشتر بخوانید:

مفقود شدن دکتر داروساز را مادرش به ماموران گزارش داد. او گفت دختر ۶۳ساله‌اش به نام میترا به طور ناگهانی گم شده و از او خبر ندارد.

این زن در گزارشی که به ماموران داد گفت: دخترم دکتر داروساز است و یک داروخانه بزرگ دارد. چند سال قبل شوهر میترا فوت کرد و بعد از مرگ او، فرزندانش که دو پسر بودند برای ادامه تحصیل و کار به کشور کانادا رفتند. دخترم در ایران ماند و تنها زندگی می‌کرد. من و میترا هر روز تلفنی با هم صحبت می‌کردیم و از حال همدیگر خبر داشتیم اما چند روزی است او پاسخ تماس‌هایم را نمی‌دهد. از نگرانی به داروخانه‌‌اش رفتم که یکی از کارمندان داروخانه گفت از سوی دخترم پیامکی دریافت کرده است و در آن پیامک میترا گفته مجبور شده به کانادا برود.

این در حالی بود که وقتی ماموران وارد خانه میترا شدند با به‌هم‌ریختگی عجیب آنجا روبه‌رو شدند و بعد از بررسی جسد او را پیدا کردند.

ماموران در بررسی‌ها متوجه شدند یکی از کارمندان مرد داروخانه میترا به نام میثم به خانه او رفت‌وآمد داشته و کارهایش را انجام می‌داده است، همچنین مشخص شد روز حادثه مردی وارد خانه میترا شده و بعد سراسیمه از آنجا بیرون رفته است. مشخصات آن مرد با مشخصات کارمند میترا همخوانی داشت. به این ترتیب ماموران او را بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف نکرد و حتی مدعی شد از میترا خبری ندارد. او گفت روز حادثه برای دکتر داروساز ۸۰۰ هزار دلار تهیه کرده و به خانه‌اش برده و بعد از آن دیگر او را ندیده است.

با وجود انکارهای اولیه متهم، وقتی ماموران خودرو و سایر لوازم شخصی میترا را در خانه میثم پیدا کردند او مجبور شد اعتراف کند.

اعتراف به قتل به خاطر بدهی

میثم در بازجویی‌ها گفت: من ۲۰ سال قبل با میترا شروع به کار کردم و به خاطر این شراکت خیلی به میترا بدهکار شدم. میترا می‌خواست بدهی را یکجا تسویه کنم. او برنامه‌ریزی کرده بود به کانادا برود و پول لازم داشت اما من نتوانستم پول را تهیه کنم. روز حادثه در خانه میترا سر این موضوع با هم جر و بحث داشتیم تا اینکه از من خواست ماسک را از پشت سر روی صورتش درست کنم، من در یک لحظه ماسک را آغشته به مواد بیهوشی کردم و بعد هم که بیهوش شد او را خفه کردم. از تلفن همراه خانم دکتر برای خودم پیامکی فرستادم که در آن نوشته بودم «زودتر از موعد به کانادا می‌روم». جسد را به خاطر رفت‌وآمد همسایه‌ها نتوانستم از خانه خارج کنم، به همین خاطر آن را با لباس‌های زیادی مخفی کردم.

محاکمه متهم

بعد از گفته‌های متهم و جمع‌آوری ادله جرم، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهم پای میز محاکمه رفت. در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس وکیل اولیای دم از طرف مادر و فرزندان مقتول درخواست قصاص کرد.

در ادامه متهم قتل را انکار کرد و گفت: قبول دارم آن روز دستمالی را آغشته به مواد بیهوشی کردم اما قصد کشتن او را نداشتم. آن روز خانم دکتر اصرار داشت بدهی‌اش را بپردازم ولی توان پرداخت این بدهی را نداشتم. این شد که دستمالی را جلوی دهان او گرفتم تا بیهوش شود و من از آن خانه خارج شوم.

او در ادامه درباره کشف اموال سرقتی خانم دکتر از جمله، کارت ماشین، کارت سوخت، دسته‌چک مقتول و... در خانه‌اش گفت: خانم دکتر به من اعتماد داشت، به همین خاطر چند سال قبل وصیت‌نامه‌اش را به من داده بود تا بعد از مرگش آن را به وارثان بدهم. من هم وصیت‌نامه او را در گاوصندوقی که داشتم گذاشته بودم. احتمالاً بقیه مدارک نیز همراه وصیت‌نامه به من داده شده بود که دقت نکرده بودم. دسته‌چک هم مشترک بود.

متهم در آخرین دفاعش گفت: من ۲۷ سال با خانم دکتر رابطه کاری داشتم و او به من اعتماد داشت. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و اظهارات اولیه‌ام تحت فشارهای بازجویی بود.

در پایان هیات قضات وارد شور شدند و دفاعیات متهم را موثر ندانستند و با توجه به درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها