کد خبر: 558629
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۰۷:۳۴:۴۷
| |

بخشش قاتل زن جوان در یک ‌قدمی چوبه دار

متهم در اعترافاتش گفت: قرار بود من و مقتول با یکدیگر ازدواج کنیم اما من شرایط ازدواج نداشتم و همین مسئله موجب شد تا با هم دچار اختلاف شویم.

بخشش قاتل زن جوان در یک ‌قدمی چوبه دار
کد خبر: 558629
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۰۷:۳۴:۴۷

صاحب یک کارگاه مبل‌سازی‌ که در درگیری با زنی جوان، وی را به قتل رسانده و در یک ‌قدمی مجازات قصاص قرار داشت، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به ‌گزارش همشهری، بیست‌وهفتم اسفند سال93 گزارش ناپدیدشدن زنی جوان به پلیس پایتخت اعلام شد.  به‌گفته خانواده این زن، وی آخرین‌بار برای رفتن به مزار پدرش در بهشت‌زهرا از خانه خارج شده و دیگر برنگشته بود.

تحقیقات برای یافتن ردی از زن گمشده ادامه داشت تا اینکه اول فروردین سال94 جسد وی در بیابان‌های جاده خاوران کشف شد. زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده بود.

با پیدا شدن جسد زن گمشده ماموران متوجه شدند که وی آخرین‌بار با مرد آشنایی به نام پویا در تماس بوده و با او قرار ملاقات داشته است. پویا مدتی بود که با مقتول ارتباط داشت و قرار بود با یکدیگر ازدواج کنند.به این ترتیب مرد جوان دستگیر شد و در بازجویی‌ها اسرار قتل زن جوان را فاش کرد.

متهم به قتل که صاحب یک کارگاه مبل‌سازی‌ در محدوده خاوران است در بازجویی‌ها گفت: مقتول از مشتریان قدیمی من بود. او برای خرید مبل و لوازم چوبی خانه‌اش به کارگاه من می‌آمد و کم‌کم آشنایی ما شکل گرفت. قرار بود با یکدیگر ازدواج کنیم اما من شرایط ازدواج نداشتم و همین مسئله موجب شد تا با هم دچار اختلاف شویم.

وی ادامه داد: روز حادثه زن جوان به کارگاه من آمد و بار دیگر بحثمان شد. وقتی درگیری میان ما بالا گرفت او به سمت من هجوم آورد و گلویم را گرفت. می‌خواست خفه‌ام کند که با دستانم گردن او را گرفتم و ناگهان او بی‌حال شد. وقتی به خود آمدم، متوجه شدم که فتانه جانش را از دست داده است. به همین دلیل جسد را داخل صندوق عقب ماشینم قرار دادم و در همان محدوده رهایش کردم.

عامل این جنایت، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از قطعی‌شدن رأی، پرونده پیش روی قاضی محمدامین کرمانی‌ن‍ژاد رئیس شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و از همان زمان  ‌تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای جلب رضایت از اولیای دم آغاز شد تا اینکه چند وقت قبل خانواده مقتول حاضر شدند قاتل را به‌خاطر رضای خدا ببخشند. به این ترتیب قاتلی که در یک‌قدمی مرگ بود از قصاص گریخت و دیروز از زندان آزاد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها