اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد:

اعترافات جدید سارقان صندوق امانات بانکی ملی/ تلاش برای بازگرداندن 2 متهم اصلی به ایران

2 متهم اصلی توضیح دادند در روز سرقت از صندوق‌های امانات چه اتفاقاتی رخ داد و آنها چگونه نقشه خود را اجرا کردند.

اعترافات جدید سارقان صندوق امانات بانکی ملی/ تلاش برای بازگرداندن 2 متهم اصلی به ایران
کد خبر: 557680
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۱:۰۰:۴۵

علیرضا رحیمی‌نژاد- تحقیقات درباره پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی در حالی ادامه دارد که دو متهم این پرونده و همسر یکی از آنان هنوز در خارج از کشور هستند و پلیس در تلاش برای بازگرداندن آنها به کشور است.

به گزارش اعتمادآنلاین، این باند بزرگ که محتویات 168صندوق امانات بانک ملی را خالی کردند 13 عضو دارد که 4 عضو اصلی این گروه شامل سه برادر و پسرخاله آنها وارد بانک شدند و نقشه سرقت را اجرا کردند. این متهمان قبلا نیز سابقه سرقت از بانک را داشتند و در تیر سال گذشته به بانکی در شهرستان قائمشهر دستبرد زده بودند. این افراد اگرچه آن زمان دستگیر شدند اما توانستند با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرند و بیرون بیایند.

این شبکه برای سرقت بزرگ همه طراحی‌های لازم را انجام داده بودند و تخصص لازم برای از کار انداختن سیستم حفاظتی بانک و همچنین استفاده از دستگاه هوابرش را داشتند. همچنین چند عضو این باند ماموریت داشتند بعد از اتمام سرقت، طلاهای به یغما رفته را در شهرستان‌های مختلف بفروشند و یا این‌که به نزدیکی مرز برسانند و از کشور خارج کنند.

از میان ۴ متهمی که روز حادثه وارد بانک شدند دو نفر از آنها دستگیر شده‌اند و دو نفر دیگر به همراه همسر یکی از آنان در خارج از کشور به‌سر می‌برند. دو متهم اصلی دستگیر شده‌اند در تازه‌ترین اعترافات خود گفتند ساعت 10 شب جمعه در خانه پدری‌شان تشکیل جلسه دادند و در حضور پدر خود نقشه سرقت را مرور کردند. سپس بین ساعت یک و نیم تا دو بامداد وارد بانک شدند. از ۴ متهم اصلی دو نفر وظیفه تدارکات، مراقبت و تهیه آذوقه را برعهده داشتند و وسال را داخل شعبه بردند و دو نفر دیگر بعد از اینکه سیستم حفاظتی را از کار انداختند با دستگاه هوابرش صندوق‌ها را بریدند. آنها تا ساعت 16 آن روز مشغول کار بودند و بعد محل را ترک کردن اما متوجه شدند برخی وسایل خود را جا گذاشته‌اند. به همین دلیل دوباره داخل بانک برگشتند و برخی ابزار را در فاضلاب بانک جاسازی و برخی دیگر را خارج کرردند.

از طرفی دو عضو اصلی باند و همسر یکی از آنها  از قبل برای ساعت 6 صبح روز بعد بلیت هواپیما داشتند و به سرعت محل را ترک کردند. به گفته سردار رحیمی دیروز جلسه‌ای میان افسر رابط پلیس ایران و کشوری که متهمان در آنجا حضور دارند برگزار شد تا این افراد نیز به‌زودی به کشور بازگرداننده شوند. پیش ازاین گفته شده بود متهمان به ترکیه گریخته‌اند.

در حالی‌که بخش زیادی از اموال مسروقه از متهمان کشف شده به گفته سردار حسن رحیمی، رییس پلیس پایتخت هنوز ارزش ریالی این دزدی بزرگ مشخص نشده و کارشناسان همچنان در حال ارزیابی هستند.

به گفته سردار رحیمی پلیس ایران در مقایسه با کشورهای دیگر برای کشف جرم در چنین ابعادی سریع‌ترین زمان را به خود اختصاص داده و پس از آن پلیس یک کشور اروپایی در رتبه دوم قرار دارد که البته سرقت اروپایی، مبلغ کمتری را شامل می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها