کد خبر: 557153
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۷:۵۹:۳۹
| |

7 نفر قربانی تفریح مرگبار شدند

سخنگوی اورژانس استان اصفهان گفت: توصیه می‌شود شهروندان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از شنا کردن در مناطق خلوت خودداری کنند و درصورت وقوع حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با 115تماس بگیرند.

7 نفر قربانی تفریح مرگبار شدند
کد خبر: 557153
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۷:۵۹:۳۹

روز جمعه برای بعضی از خانواده‌هایی که به‌خاطر تفریح به کنار رودخانه‌ها یا ساحل دریا رفته بودند، خوش‌یمن نبود و در جریان حوادث گوناگون در اصفهان، چالوس، آمل و لرستان 7نفر غرق شدند و شماری دیگر نیز تا یک قدمی مرگ پیش رفتند.

به گزارش همشهری، این روزها همزمان با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به یکی از تفریحات پرطرفدار تبدیل شده است و در تعطیلات آخر هفته، خانواده‌های زیادی برای گردش و تفریح شنا کردن را انتخاب می‌کنند. اما این کار بدون خطر نیست و گاهی به ماجرایی تلخ تبدیل می‌شود؛ درست مثل افرادی که روز جمعه گذشته در حوادث گوناگون جان خود را از دست دادند.

یکی از این حوادث، ساعت14:47 روز جمعه در رودخانه زاینده‌رود در منطقه چم حیدر باغ بهادران اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که اعضای یک خانواده مشغول تفریح در حاشیه رودخانه بودند، اما یکی از آنها که خانمی 24ساله بود، دچار حادثه شد. هرچند دیگر اعضای این خانواده و سایر افرادی که در محل حضور داشتند تلاش کردند این جوان را نجات دهند، اما سرانجام او در رودخانه غرق شد.

این شروع سریال حوادث آبی روز جمعه در استان اصفهان بود و در ادامه چندین بار دیگر نیز حوادث مربوط به غرق‌شدگی به اورژانس اصفهان گزارش شد. در شرایطی که عقربه‌های ساعت15:37 را نشان می‌داد، خبر رسید که مرد جوانی در منطقه آب مرداب چرمهین دچار حادثه شده است. آنطور که شواهد نشان می‌داد این جوان نیز قصد شنا کردن در رودخانه را داشت که حادثه سراغش آمد. عباس عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان در این‌باره به همشهری گفت: وقتی همکارانم خود را به محل حادثه رساندند، با مردی 30ساله مواجه شدند که در رودخانه غرق شده بود. با وجود این آنها تلاش زیادی برای احیای این جوان انجام دادند، اما فایده‌ای نداشت و او جانش را از دست داد.

سومین مورد از غرق‌شدگی‌های سریالی در استان اصفهان ساعت15:56 جمعه در منطقه نجف‌آباد رخ داد و بلافاصله گروهی از امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. غریق، کودکی 2ساله بود که هنگام بازی در کنار استخر سردخانه امیرآباد داخل آن افتاده بود؛ هرچند این کودک از آب بیرون آورده شده بود، اما شرایط وخیمی داشت؛ به همین دلیل امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه کودک حادثه‌دیده را به بیمارستان فاطمه‌الزهرا منتقل کردند و این کودک از مرگ نجات یافت.

روز جمعه تلفن مرکز اورژانس استان اصفهان لحظه به لحظه زنگ می‌خورد و یکی از مهم‌ترین حوادث غرق‌شدگی بود. ساعت17:34 بار دیگر به این مرکز خبر رسید که کودکی در استخر کشاورزی افتاده و نیاز به امدادرسانی دارد. امدادگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در شهر گرگاب رساندند. پسری 7ساله هنگام بازی در کنار استخر کشاورزی داخل آب افتاده بود و امدادگران تلاش کردند با انجام عملیات احیا و ماشاژ قلبی او را به زندگی برگردانند، اما تلاش‌هایشان بی‌ثمر بود تا این کودک جان خود را از دست دهد.

آخرین حادثه مربوط به غرق‌شدگی در آخرین روز هفته گذشته در استان اصفهان در منطقه باغ‌بهادران، در حوالی خیابان سروستان اتفاق افتاد. در این حادثه 2پسر 17ساله برای شنا کردن وارد رودخانه شده بودند که به‌دلیل عدم‌تسلط به شنا دچار حادثه شدند. زمانی که امدادگران به محل حادثه رسیدند هر دو غریق از رودخانه بیرون کشیده شده بودند. یکی از آنها وضعیت بهتری داشت و دومین نفر نیاز به مداوا داشت. در این شرایط بود که یکی از آنها برای مداوا به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد و نجات یافت.

عباس عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان، ضمن هشدار درخصوص چنین حوادثی گفت: توصیه می‌شود شهروندان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از شنا کردن در مناطق خلوت خودداری کنند و درصورت وقوع حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با 115تماس بگیرند.

سرنوشت متفاوت 2برادر

علاوه بر استان اصفهان روز جمعه چند استان دیگر نیز شاهد وقوع حوادث غرق‌شدگی بودند؛ ازجمله حادثه‌ای که در دورود استان لرستان اتفاق افتاد. مهدی غیبی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان‌ در این‌باره گفت: در این حادثه 2برادر دورودی، برای تفریح وارد رودخانه منطقه پیرعبدالله شهرستان دورود شده بودند که هر دو نفر دچار حادثه شدند. او در ادامه گفت: این حادثه ساعت۱۳:۱۵ جمعه رخ داد و تیم اورژانس۱۱۵ به محض مطلع شدن به محل حادثه اعزام شد، اما متأسفانه در این حادثه برادر ۴۴ساله فوت و برادر ۳۲ساله دچار مصدومیت شده بود که به بیمارستان انتقال یافت.

شنا در منطقه ممنوعه

2قربانی دیگر غرق‌شدگی پسری 11ساله و یک مأمور پلیس بودند که در منطقه شنا ممنوع چالوس جان خود را از دست دادند. سرهنگ علی‌اکبر خسروی، فرمانده انتظامی چالوس در این‌باره گفت: این پسر 11ساله و یکی از مأموران ستاد فراجا در منطقه ممنوعه شنا در شهرستان چالوس جان باختند. او ادامه داد: استوار فرهاد کمری که به همراه خانواده در چالوس به‌سر می‌برد به‌دلیل عدم‌آشنایی به فنون شنا و مواج بودن دریا جان باخت. او به شهروندان توصیه کرد درصورت تمایل به شنا در تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم‌سازی دریا با حضور ناجیان غریق شنا کنند تا دچار حوادث دلخراش مرگ عزیزان خود نباشند و خاطره‌ای تلخ و غم‌انگیز برای خانواده رقم نزنند.

قایق بادی مرگ

یکی دیگر از حوادث تلخی که جمعه اتفاق افتاد مربوط به خانواده 3نفره‌‌ آملی بود که در ساحل محمودآباد سوار بر یک قایق بادی و بدون جلیقه نجات وارد دریا شده بودند، اما امواج دریا قایق آنها را واژگون کرد و حادثه تلخی را رقم زد. در این حادثه هرچند ناجیان غریق توانستند 2نفر را نجات دهند، اما سومین نفر که 45سال داشت در دریا غرق شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها