کد خبر: 556095
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

مرد همسرکش به دار آویخته شد

مرد قاتل، همسر خود را مقابل چشم فرزندانش کشته و مادرزنش را نیز زخمی کرده بود.

مرد همسرکش به دار آویخته شد
کد خبر: 556095
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰

مرد قاتل که همسر خود را کشته بود، پس از گذشت چهار سال از ماجرا، به درخواست پسرانش پای چوبه دار رفت و اعدام شد. این قاتل، مردی بود که نخستین جنایت سال 97 را رقم زد. آن هم درست چند ساعت پس از سال تحویل؛ این مرد برای برگرداندن همسرش به خانه پدرزنش رفت، به همسر و مادرزنش با چاقو حمله کرد و متواری شد. او به درخواست دو پسرش پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

به گزارش شهروند این حادثه ساعت 22:56 بیست‌ونهم اسفند سال 97 رخ داد. چند ساعت پس از تحویل سال بود که ماموران کلانتری 106 نامجو به قاضی ‌کشیک قتل دادسرای جنایی تهران ‌خبر از یک قتل دادند. بلافاصله بازپرس و ماموران پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر ‌شدند. تحقیقات نشان داد که قاتل ‌شب حادثه پس از ورود به خانه پدرزنش،‌ با همسر و ‌مادرزن خود ‌درگیر شده و با چاقو به ‌آنها حمله کرده بود. در این حادثه زن جوان جانش را از دست ‌داد و مادرش مجروح شد که برای درمان به ‌بیمارستان انتقال ‌یافت.

این در حالی بود که پس از این حادثه متهم فرار کرد. او شب تا صبح را در خیابان‌ها پرسه زد و در نهایت به کلانتری 106 نامجو رفت و خودش ‌را معرفی کرد. وی در بازجویی‌ها در خصوص جزئیات حادثه گفت: «از 10 ماه پیش به‌خاطر بیکاری و مشکلات خانوادگی با ‌همسرم اختلاف پیدا کردم. هر روز با هم دعوا داشتیم. تااینکه او به همراه 3 فرزندمان خانه را ترک کرد و به خانه پدری‌اش رفت. بارها از او خواستم ‌به خانه برگردد اما قبول نمی‌کرد. شب عید او را بیرون بردم و برایش خرید کردم. او هم قول داد که سال تحویل به خانه برمی‌گردد و خانوادگی با هم به سفر می‌رویم، ولی نیامد. من هم عصبانی شدم و به خانه پدرزنم رفتم. آنجا بود که همسرم گفت نمی‌خواهد برگردد و دیگر دوست ندارد با من زندگی کند.

خیلی عصبانی شدم. دیگر کنترلی بر رفتارم نداشتم. به خانه برگشتم و این بار با یک چاقو به آنجا رفتم. با لگد در ورودی را باز کردم و داخل خانه شدم. همسرم را با خودم کشیدم تا از خانه بیرون ببرم اما مادرزنم مانع شد. در همین هنگام  به او چاقو زدم. نمی‌خواستم به او آسیب بزنم. ولی چاقو به او اصابت کرد. مادرزنم زخمی ‌شد. پسر16 ساله‌ام و دختر 6 ساله‌ام هم حضور داشتند. پسرم شوکه بود و فقط نگاه ‌می‌کرد اما دخترم به پایم افتاده بود و با گریه از من می‌خواست که دعوا را تمام کنم اما من دیوانه شده بودم. چند ضربه هم به ‌همسرم زدم و بعد فرار کردم.»

قصاص قاتل

با اعترافات این متهم، پرونده وی به دادگاه کیفری رفت. هیأت قضائی حکم قصاص او را صادر کردند. این حکم به مرحله اجرا رسید. تلاش‌ها برای راضی کردن اولیای دم که دو پسر مقتول بودند، فایده‌ای نداشت. آنها خواستار اعدام پدرشان بودند. یکی از فرزندان مقتول صغیر بود و قیم او پدربزرگش یعنی پدر قاتل بود. این مرد از قصاص پسرش صرف‌نظر کرد و او را بخشید. در این میان مادر مقتول فوت شد و فرزندان وی همچنان خواستار قصاص قاتل بودند. به این‌ترتیب ابتدا تفاضل دیه در این پرونده پرداخت شد و بعد دیه به یکی از فرزندان مقتول که قیم او، قاتل را بخشیده بود. بنابراین مرد اعدامی در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها