آژیر| «اعتمادآنلاین» زندگی زنی معتاد را روایت می‌کند:

از جدایی والدین تا زایمان در خرابه‌ها

سمانه زنی است که سال‌های زیادی کارتن‌خواب بوده و حتی در خرابه‌ها زایمان کرده است. او اکنون برای بازگشت به زندگی تلاش می‌کند.

کد خبر: 551561
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

ملک‌آباد کرج یکی از مناطق آسیب‌دیده این شهر است که زنان و مردان معتاد زیادی در آن زندگی می‌کنند؛ سمانه زن ۳۸ ساله یکی از آنهاست. داستان زندگی سمانه قصه دردناک آوارگی‌های زنی است که کودک طلاق بوده، پدر معتاد داشته، خودش دچار طلاق شده و فرزندانش آواره شده‌اند.

سمانه زنی است که فرزندش را در خیابان و میان کارتن‌ها به دنیا آورده است. او وقتی به شدت درگیر اعتیاد بود و با پسر چندماهه‌اش میان کارتن‌ها زندگی می‌کرد توسط چند مددکار پیدا شد. آنها سعی کردند با کمک اقوام سمانه برایش خانه‌ای تهیه کنند؛ اما رنج زندگی با مادر معتاد گریبان فرزندان سمانه را رها نمی‌کرد تا اینکه مددکاران بچه‌ها را به انجمن کیانا بردند و مسیر زندگی آنها تغییر کرد. در این مستند در سری مستندهای آژیر که کاری است از گروه حوادث اعتمادآنلاین، هدی اوغازی مقدم مددکار سمانه از وضعیت او و بچه‌هایش گفته است، با ملیکا دختر ۱۲ ساله سمانه صحبت کردیم و از وضعیت زندگی دردناک این زن که می‌توانست مادری دوست‌داشتنی باشد تصاویری برداشته‌ایم.

سمانه در طول ساخت این ویدئو با یاری مددکارانش در کمپ بستری و بعد از طی مراحل اولیه درمان مرخص شد. او حالا در خانه‌ای که با کمک نیکوکاران برایش اجاره شده است، زندگی می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید