اخاذی اینستاگرامی از زنان با انتشار تصاویر خصوصی

مجرم سایبری هدف خود را از این کار، کسب درآمد از طریق اخاذی از خانم‌هایی که به راحتی تصاویر شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، بیان کرد.

اخاذی اینستاگرامی از زنان با انتشار تصاویر خصوصی
کد خبر: 551057
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۰۹:۳۷:۴۰

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شاکیه به همراه اخاذی از وی می‌کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خصوصی‌اش با درج شماره تلفن همراه وی در اینستاگرام، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و پی‌جویی تخصصی پرونده، متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی، از این متهم سایبری تحقیقات پلیسی صورت پذیرفت؛ این مجرم سایبری هدف خود را از این کار، کسب درآمد از طریق اخاذی از خانم‌هایی که به راحتی تصاویر شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، بیان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اعتماد شهروندان به فضای مجازی و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی با هر عنوانی اعم از مدل تبلیغات شرکت‌های طراحی لباس گرفته تا بانوانی که در صفحات شخصی خود اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی از مسافرت و تفریحات و زندگی روزمره خود کرده‌اند، راه انجام هرگونه اعمال مجرمانه برای برخی از کلاهبرداران و افراد سودجو باز می‌کند.

رئیس پلیس فتا به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کنند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها