کد خبر: 549922
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

دام پلید روان‌شناس قلابی برای زن جوان

مرد اخاذ خودش را در اینستاگرام به عنوان زن روان‌شناس معرفی می‌کرد.

دام پلید روان‌شناس قلابی برای زن جوان
کد خبر: 549922
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۹:۲۰:۰۰

مردی 35 ساله با معرفی خود به عنوان روان‌شناس در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی می‌کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس گفت: خانمی 32 ساله به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد چند وقت پیش جهت مشاوره به یک پیج خدمات مشاوره رایگان در اینستاگرام مراجعه و جهت مشاوره گرفتن کلیه مسائل خصوصی و روابط شخصی را برای وی بازگو کردم و پس از چند روز مدیر صفحه مرا تهدید به انتشار مطالب گفته شده کرد.

این مقام سایبری افزود: متهم پس از تهدید شاکی مبلغ 100 میلیون ریال از وی درخواست کرد که با توجه به پرداخت نکردن این مبلغ توسط شاکی، متهم با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و اضافه کردن دنبال‌کنندگان شاکی تمامی متن‌های وی را در صفحه بارگذاری کرد.

سرهنگ سلیمانی گفت: با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و پرونده توسط کارشناسان این پلیس مورد بررسی قرار گرفت و با اقدامات فنی متهم که مردی 35 ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: متهم به جرم ارتکابی اقرار کرد و گفت: مدتی بود که من خود را به عنوان خانمی روانشناس در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام معرفی و پس از جلب اعتماد از طرف قربانیان، اقدام به اخاذی از آنها می‌کردم.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان ضمن بالا بردن سطح سواد سایبری خود از اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری نمایند و خدمات مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر پیگیری و دنبال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها