کد خبر: 549591
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۱:۴۵:۰۶
| |

قتل 2 راننده توسط باند مخوف زورگیری

قتل 2 راننده توسط باند مخوف زورگیری
کد خبر: 549591
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۱:۴۵:۰۶

 

6 عضو باند زورگیری رانندگان مسافرکش را هدف جرایم خود قرار می‌دادند.

 

اعضای باندی که دو راننده را قربانی سرقت‌های مرگبار خود کرده بودند، دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران درباره این باند مخوف زورگیری گفت: اولین باندی که در حاشیه مرحله شانزدهم طرح کاشف منهدم شد، باند ۶ نفره مخوف زورگیری بود که منجر به قتل ۲ نفر از شهروندان شدند. اعضای این باند در جنوب شهر فعالیت داشتند که پس از شناسایی رانندگان سوار بر خودروی آن‌ها شده و به بهانه‌های مختلف به رانندگان آبمیوه مسموم می‌خوراندند و پس از بیهوش شدن افراد، آن‌ها را به بیرون پرتاب کرده و خودرویشان را سرقت می‌کردند.

سردار رحیمی با اشاره به انهدام باند آدم‌ربایی خشن و بی‌رحم، اظهار کرد: ۲۴ فروردین ماه امسال شخصی از اتباع کشور افغانستانی با مراجعه به پلیس مدعی شد که پسرش جهت کار به ایران آمده و توسط افرادی ناشناس به گروگان گرفته شده و نگهداری می‌شود.

وی افزود: متهمان برای خانواده گروگان فیلمی ارسال و از آن‌ها تقاضای۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد کرده بودند که طی عملیاتی هر سه آدم ربا در جنوب شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به شناسایی باند اعضای ۴ نفره سرقت مسلحانه، گفت: این افراد حدود دو ماه پیش با ماموران ما نیز رگیر شدند و یکی از افسران پلیس نیز در این درگیری تا آستانه شهادت نیز پیش رفت.

وی افزود: طی رصد‌های اطلاعاتی دریافتیم که این افراد آماده انجام سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی بودند که قصد سرقت حدود ۵ کیلوگرم طلا را که از قبل شناسایی کرده بودند داشتند که قبل از هرگونه اقدام دستگیر و از مخفیگاهشان ۵۰ عدد فشنگ کشف شد.

رحیمی همچنین با اشاره به اجرای شانزدهمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی تهران، بیان کرد: در این مرحله از طرح کاشف در بخش حوزه پلیس آگاهی ۲۵۸ نفر از سارقان حرفه‌ای که در قالب ۶۰ باند فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۶۷ نفر از کیف قاپان در این طرح گفت: ۶۱ سارق منزل، ۵۶ نفر سارق خودرو، ۲۰ جاعل و کلاهبردار، ۳۳نفر مجرم حوزه جرایم جنایی، ۲۱ نفر از افراد و محکومان فراری در حاشیه این طرح دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران گفت: سارقان به سرقت ۲ هزار و ۸۷ اعم از موتورسیکلت، خودرو، سرقت از اماکن و مغازه‌ها و کیف قاپی اعتراف کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها