کد خبر: 546973
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۲:۱۰:۵۶
| |

فروش محصولات آرایشی، ترفند شیاد اینستاگرامی بود

مرد کلاهبردار با تبلیغ انواع لوازم آرایشی و بهداشتی هزینه آنها را دریافت می‌کرد اما کالایی تحویل نمی‌داد.

فروش محصولات آرایشی، ترفند شیاد اینستاگرامی بود
کد خبر: 546973
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۲:۱۰:۵۶

شخصی که با درج آگهی دروغین در شبکه‌های اجتماعی با عنوان فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به پلیس، مدعی شد برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرامی مراجعه کرده اما پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خود داری کرده و پاسخ‌گوی تماس‌های او نیست.

با بررسی‌های پلیسی و اقدامات فنی، متهم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

متهم پس از روبرو شدن با مستندات پلیس به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و گفت با راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی و درج تصاویر محصولات آرایشی، شهروندان را ترغیب به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، قبل از ارسال کالا می‌کرد و به این ترتیب دست به کلاهبرداری می‌زد.

هشدار پلیس

سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند، هشدار داد: افرادی بدون داشتن مجوزهای قانونی و با تبلیغات اغواکننده اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز از طریق فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها