کد خبر: 546542
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

بخشش قاتل 21سال پس از جنایت

متهم قصد داشت یک خودرو را سرقت کند، اما با سر رسیدن صاحب آن ناخواسته مرتکب قتل شد و گریخت.

بخشش قاتل 21سال پس از جنایت
کد خبر: 546542
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۷:۵۰:۰۰

مردی که 21سال قبل هنگام سرقت خودرو، مرتکب قتل شده و در همه این سال‌ها در زندان بود، با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد و کابوس‌های شبانه‌اش پایان یافت.

به گزارش همشهری، این حادثه سال 80در یکی از خیابان‌های شهریار در غرب استان تهران اتفاق افتاد. متهم آن روز قصد داشت یک خودرو را سرقت کند، اما با سر رسیدن صاحب آن ناخواسته مرتکب قتل شد و گریخت. با اینکه او گمان می‌کرد هیچ ردی از خود به جا نگذاشته و دست مأموران به او نمی‌رسید اما سرانجام دستگیر شد و به قتل هنگام سرقت، اعتراف کرد. او گفت: قصدش سرقت بوده و نیتی برای به قتل رساندن صاحب خودرو نداشته است؛ با وجود این اولیای دم مقتول خواستار قصاص او شدند و مدتی بعد قضات دادگاه نیز به قصاص او رأی دادند.

رای صادر شده در دادگاه مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و همه‌‌چیز برای مجازات قاتل آماده شد اما اولیای دم برای اجرای حکم حاضر نشدند و این پرونده سال‌ها بلاتکلیف ماند. در همه این مدت مرد محکوم به قصاص در زندان بود و خود را در یک قدمی چوبه دار می‌دید. این شرایط برای او 21سال ادامه پیدا کرد. در این مدت مسئولان زندان تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام دادند اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها به ثمر نرسید و آنها همچنان برای اجرای حکم قصاص اصرار داشتند. کابوس‌های شبانه مرد اعدامی ادامه داشت تا اینکه سرانجام با پادرمیانی مسئولان زندان، خانواده مقتول قاتل را بخشیدند.

الله کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی‌شهر کرج در این‌باره گفت: مددجو س. ن با هدف سرقت خودرو مرتکب قتل شده بود که پس از گذشت ۲۱سال حبس با تلاش مستمر مددکاران و با جلب رضایت اولیای دم، فرصت دوباره زندگی یافت. او پس از رضایت اولیای دم و با پایان محکومیت از جنبه عمومی جرم به کانون خانواده خود بازگشت و این پرونده بسته شد. مددکاران به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه مددجویان در طول دوران محکومیت شان، پس از برگزاری جلسات متعدد و مصالحه با خانواده مقتول شرایط گذشت آنان را فراهم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها