کد خبر: 546439
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۲:۴۸:۳۵
| |

سرایدار خانه اعیانی راز سرقت هزار میلیاردی را برملا کرد

صاحبخانه به خارج از کشور رفته بود و مرد سرایدار فرصت را برای این دزدی کلان مهیا دید.

سرایدار خانه اعیانی راز سرقت هزار میلیاردی را برملا کرد
کد خبر: 546439
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۲:۴۸:۳۵

دستگیری اعضای یک باند 9 نفره سرقت راز دزدی یک هزار میلیارد ریالی از یک منزل را فاش کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۲۳ اسفند سال گذشته، سرقت خانه‌ای در پایتخت به کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران اعلام شد. با آغاز تحقیقات، کارآگاهان راهی محل سرقت که یکی از واحدهای ساختمانی ۱۰ طبقه در شمال تهران بود شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد صاحبخانه در خارج از تهران به سر می‌برد.

وی افزود: بازرسی خانه نشان می‌داد، سرقت از سوی فردی آشنا رخ داده و اموال باارزش و گرانبهایی شامل فرش دستباف، ظروف مسی، نقره، تلویزیون، تابلوفرش‌های نفیس و... به ارزش تقریبی هزار میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

لطفی اظهار داشت: در تحقیقات میدانی مشخص شد شخصی به نام «فرامرز»۳۰ ساله به عنوان سرایدار در ساختمان زندگی می‌کند. کارآگاهان با توجه دلایل و مدارک پلیسی، به وی مشکوک شدند و او را پس از هماهنگی های قضائی، بازداشت کردند. این متهم در تحقیقات اولیه به سرقت اعتراف کرد.

وی ادامه داد: سارق جوان در اظهارات خود گفت، ۶ سال است به عنوان سرایدار در این ساختمان کار می‌کنم و به دلیل مشکلات مالی که داشتم در نبود مالباخته از ۴ سال قبل به صورت تدریجی اقدام به سرقت اموال با ارزش خانه کردم، اموال سرقتی را فروخته و خرج زندگی می‌کردم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه کارآگاهان طی اقدامات پلیسی،  ۸ مالخر اموال سرقتی را شناسایی و اموال مسروقه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از مخفیگاه مالخران را کشف کردند.

لطفی اشاره کرد: در تحقیقات به عمل آمده از مالخران مشخص شد بخشی از اموال قیمتی از قبیل فرش‌های نفیس به کشورهای همجوار منتقل شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف سایر اموال مسروقه، از سوی کارآگاهان اداره هفدهم ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها