کد خبر: 546361
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

جزییات تازه از قتل 3 کودک به دست مادر رامهرمزی

گزارش‌ها از اختلال روانی این مادر 27 ساله که به زندگی خودش نیز پایان داده، حکایت دارد.

جزییات تازه از قتل 3 کودک به دست مادر رامهرمزی
کد خبر: 546361
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰

تحقیقات درباره پرونده مادری که در روستای بسیطین رامهرمز دو پسر 6  و ۱۰ ساله و یک دختر سه ساله خود را با ضربات چاقو و خفگی به قتل رساند و سپس خود را حلق‌آویز کرد، همچنان ادامه دارد.

یکی از اقوام این خانواده به جام‌جم ‌گفت: «این زن و شوهر ۱۰‌سال بود که با هم ازدواج کرده و با هم تفاهم داشتند. هیچ مشکل و مساله‌ای با هم نداشتند و از نظر مالی هم در رفاه‌ کامل بودند. ما هنوز هم در شوک هستیم و نمی‌دانیم چرا این اتفاق تلخ رخ داد. برایمان سؤال است چطور یک مادر که طفل‌اش را ۹ ماه در شکم حمل می‌کند و زحمت بزرگ کردنش را می‌کشد، دست به این کار می‌زند. من حتی با پدر خانواده صحبت‌ کردم، او گفت تا شب حادثه هم هیچ مشکلی با همسرش نداشته است. مرد خانواده هم بسیار به همسر و بچه‌هایش علاقه داشت. صبح روز حادثه، خانم به شوهرش ناشتایی داد و بعد هم روانه محل ‌کارش‌ کرد. ساعت ۱۲ ظهر هم از این ماجرا خبردار شدیم. به نظرم جنون باعث شده تا او دست به این قتل بزند.

اختلال روانی مادر

هرمز بهاروند، فرماندار رامهرمز نیز در گفت‌وگو با جام‌جم، صحبت‌های قبلی خود درخصوص اختلال روانی مادر را تایید کرد و گفت: گزارش اولیه عوامل انتظامی حاکی از این است که مادر ۲۷ ساله به نام «زهرا. ع» به‌دلیل اختلالات عصبی و اختلافات خانوادگی و در زمانی که همسرش در محل کار حضور داشت، با ضربات چاقو و خفه کردن، سه فرزند خود را به قتل رساند. به نظر می‌رسد فرد قاتل پس از قتل فرزندان، خود را حلق‌آویز کرده است.

مادرشوهر این زن این حادثه را به پلیس گزارش داد و بررسی‌های قضایی و انتظامی این حادثه همچنان ادامه دارد. تا این لحظه نیز هنوز اطلاعات جدیدتری درباره این قتل منتشر نشده‌است.

افسردگی بعد از زایمان

در همین حال دکتر عزیزالله تاجیک، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در یادداشت ی در جام جم نوت: یکی از اختلالات روانی که منشأ جسمی دارد، جنون پس از زایمان است. زایمان، یک فشار آسیب‌زا (تروماتیک) به بدن وارد کرده و فرد ممکن است دچار یک‌سری اختلالات رفتاری شود. واکنش‌های افراد در چنین شرایطی تا حدودی آموخته شده است؛ این‌که شخصی به دیگران، خود یا افراد خاص آسیب بزند، ناشی از توهمات، اختلالات ناشی از مشکل روانی و الگوهای آموخته شده است. اگر فردی در فرهنگ ما دچار حالت سایکوتیک شود، به‌گونه‌ای که زمان و مکان و جریان تفکرش مختل شود، ممکن است دچار توهم شده و به‌طور مثال خود را در قامت یک شخص قدرتمند یا پادشاه ببیند.

بخشی از این اتفاقات درکسانی رخ می‌دهد که زمینه‌های اختلال روانی دارند و بخشی نیز ناشی از بروز مشکل در نوع روابط خانوادگی، اجتماعی و مسائلی از این قبیل است؛ ضمن این‌که سهم فشارهای روانی، اقتصادی و اجتماعی قابل‌اغماض نیست و باید همه فاکتورها را با هم دید، زیرا این مساله تک‌عاملی نیست.

اختلالات روانی پس از بارداری و زایمان، به مداخله پزشکی و همچنین تغذیه مناسب نیاز دارد؛ این‌که بگوییم سیاست‌های کلی اجتماعی نقشی در بحران‌ها و پیامدهای پس از آن ندارد، طفره رفتن از تحلیل موضوع است. یک نفر توانایی فردی دارد و می‌تواند با بحران کنار بیاید اما دیگری نمی‌تواند و دست به اقدام غیرعقلانی می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها