کد خبر: 546111
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۰۷:۲۸:۰۰
| |

استخراج ارز دیجیتال خانه‌ای را به آتش کشید

صاحبخانه به صورت غیرمجاز با نصب دستگاه ماینر در خانه خود قصد استخراج ارز دیجیتال داشت که منجر به آتش‌سوزی و ایجاد خسارت شد.

استخراج ارز دیجیتال خانه‌ای را به آتش کشید
کد خبر: 546111
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۰۷:۲۸:۰۰

استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال موجب آتش‌سوزی یک منزل در بلوار جمهوری شیراز شد.

به گزارش شهروند بامداد چهارشنبه درپی وقوع آتش‌سوزی در یک خانه، دستگاه‌های امدادی از ایستگاه‌های یک و دو با حضور در محل، آتش‌سوزی را کنترل و مهار کردند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش‌سوزی از قسمت اتاق خواب طبقه دوم این منزل مسکونی آغاز شده و شعله‌های سرکش آتش در حال سرایت به قسمت‌های همجوار بود که با سرعت عمل آتش‌نشانان حریق به سرعت اطفا و از گسترش آن جلوگیری شد.

در بررسی اولیه مشخص شد صاحبخانه به صورت غیرمجاز با نصب دستگاه ماینر در خانه خود قصد استخراج ارز دیجیتال داشته که منجر به آتش‌سوزی و بروز خسارت مالی شد. به گفته کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شیراز استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز علاوه‌بر آنکه کاری خلاف است، برای ساکنان خانه‌ها و همسایه‌ها خطرآفرین خواهد بود.

استفاده از برق خانگی برای استخراج رمزارز به علت مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر ضمن افزایش احتمال آتش‌سوزی در خانه، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها