کد خبر: 165129
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۰۹:۵۲:۰۰
| |

مقام سابق آمریکایی:

روسیه و آمریکا تمام تلاش خود را برای اجتناب از درگیری در سوریه انجام می‌دهند

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد واشنگتن و مسکو برای اجتناب از رویارویی مستقیم در سوریه نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

روسیه و آمریکا تمام تلاش خود را برای اجتناب از درگیری در سوریه انجام می‌دهند
کد خبر: 165129
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که درباره مسائل خاورمیانه تجربه دارد، گفت از آنجا که ارتش آمریکا و روسیه به سطح مناسبی از همکاری‌های حرفه‌ای دست یافته اند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری با یکدیگر در سوریه انجام خواهند داد.

فردریک هاف، هماهنگ‌کننده پیشین امور منطقه‌ای در دفتر فرستاده ویژه صلح خاورمیانه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «احساس من این است که با توجه به روابط حرفه‌ای آمریکا و روسیه، هردو برای اجتناب از رویارویی مستقیم با یکدیگر تمام تلاش خود را انجام خواهند داد.»

وی افزود مسکو و واشنگتن در سوریه اهداف سیاسی مختلفی را دنبال می‌کنند. اما علی‌رغم این مسئله، آن‌ها در گذر زمان به «همکاری حرفه‌ای» میان یکدیگر دست یافته اند که به زودی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. وی افزود: «اما احساس من این است که این همکاری حرفه‌ای، آزمایش خود را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته جاری با استناد به گزارش‌های ادعایی درباره حمله شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق، اعلام کرد به سوریه حمله می‌کند.

روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر با اشاره به تعهد روسیه به نابود کردن موشک‌های شلیک شده به سوی سوریه در صورت حمله به این کشور، نوشت روسیه باید آماده این حمله باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها