کد خبر: 523230
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۵ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

با انواع ماسک آشنا شوید! +عکس

بی‌تردید شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌‌ترین رخدادهایی بود که طی 2 سال اخیر جامعه بشری را تحت تاثیر خود قرار داد و شاید یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با این بیماری هم استفاده از ماسک بوده باشد.

با انواع ماسک آشنا شوید! +عکس
کد خبر: 523230
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۵ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بی‌تردید شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌‌ترین رخدادهایی بود که طی 2 سال اخیر جامعه بشری را تحت تاثیر خود قرار داد و شاید یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با این بیماری هم استفاده از ماسک بوده باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، همزمان با شیوع ویروس کرونا در دسامبر 2019 تاکنون ماسک یکی از مهم‌‌ترین ملزومات پیشگیری از شیوع این بیماری محسوب شده است، به همین خاطر ابتکارها، عادت‌ها و برخی از رفتارهای تامل‌برانگیز در رابطه با این ابزار پیشگیری در میان جوامع رواج پیدا کرد.

امروز ما شاهد انواع و اقسام ماسک‌ها از لحاظ شکل، رنگ و قیمت هستیم، در حالی که برخی دیگر نیز با قدرت مقابله بیشتر با این ویروس عالمگیر وارد بازار شده‌اند.

اما یکی از عجیب‌‌ترین ماسک‌ها ماسکی است که یک شرکت جواهرسازی آمریکایی تولید و با طلا و الماس تزیین کرده است.

اکنون به برخی از مهم‌‌ترین ماسک‌های تولیدشده برای مقابله با ویروس کرونا نظری می‌اندازیم:

1- ماسک چند میلیون دلاری

ماسک1

این ماسک به قیمت 5.6 میلیون ریال سعودی در یکی از نمایشگاه‌های طلا و جواهر در ریاض فروخته شد. ماسک مذکور ساخته یک شرکت جواهرسازی آمریکایی است و 3.6 قطعه الماس سفید و سیاه در آن به کار رفته و مقادیری از طلا نیز در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین کارایی این ماسک از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

2- ماسک پارچه‌ای

ماسک 2

این ماسک بینی و دهان را به طور کامل می‌پوشاند. یکی از ویژگی‌های این ماسک ممانعت از خروج بازدم به هوای اطراف است، این مساله میزان ابتلا به ویروس را نزد دیگران کاهش می‌دهد. ماسک پارچه‌ای همچنین قابل شست‌وشوست.

3- ماسک جراحی

ماسک3

ماسک جراحی از نوعی کاغذ نازک تولید شده و کارایی بیشتری نسبت به پارچه‌ای دارد. این ماسک‌ معمولاً در اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گرفت و بسیاری از مردم بعد از شیوع ویروس کرونا از آن به طور گسترده‌ای استفاده می‌کنند؛ اما این ماسک‌ها حتی در محیط ایزوله اتاق عمل هم باید هر 2 ساعت یک بار تعویض شوند!

4- ماسک N95

ماسک 4

این ماسک‌ها مصونیت بیشتری نسبت به ماسک‌های جراحی ایجاد می‌کنند و قادر به تصفیه و پالایش هوا از ریز ذرات کوچک و بزرگ در حین دم هستند. ماسک‌های مذکور به نحوی تولید شده‌اند که بعد از استفاده دور ریخته شوند، اما محققان در حال یافتن راه‌‌هایی برای ضدعفونی کردن و استفاده مجدد از آن هستند.

5- ماسک KN95

ماسک5

این ماسک از چهار لایه به همراه فیلتر و پوششی خارجی تشکیل شده است، متخصصان میزان کارایی این نوع ماسک را 95 درصد اعلام می‌کنند، سبکی و قابلیت خم شدن از ویژگی‌های آن است.

6- استفاده از 2 ماسک

ماسک 6

برخی از مردم از یک ماسک جراحی در زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده می‌کنند، با این کار ماسک پارچه‌ای منافذ ایجادشده در اطراف ماسک جراحی را مسدود می‌کند اما گاهی باعث سختی در تنفس و حتی کاهش دید می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها