کد خبر: 521745
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تبعات نشت هسته‌ای فوکوشیما همچنان ادامه دارد

با وجود گذشت بیش از 10 سال از حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن تبعات محیط‌زیستی آن همچنان ادامه دارد.

تبعات نشت هسته‌ای فوکوشیما همچنان ادامه دارد
کد خبر: 521745
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود گذشت بیش از 10 سال از حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن تبعات محیط‌زیستی آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از روزنامه دیلی‌استار، صاحب یک فروشگاه حیوانات اهلی در ژاپن تعدادی حیوان از جمله لاک‌پشت و مار 2 سر را در منطقه‌ای که آن زمان بستر تشعشعات هسته‌ای این فاجعه بود پیدا و صید کرده است.

به نوشته این روزنامه، این مرد ژاپنی از طریق صید حیواناتی که بر اثر تشعشعات هسته‌ای دچار جهش ژنتیکی شده‌اند به درآمد خوبی دست پیدا کرده است؛ او یک مار با 2 سر داشت که چندی پیش تلف شد، یک لاک‌پشت 2سر هم دارد که گفته می‌شود قیمت بسیار هنگفتی دارد.

این مرد ژاپنی که هینو هارا نام دارد در این باره گفت: این جانوران به دلیل آنکه 2 مغز دارند معمولاً در تحرکات خود دچار سردرگمی می‌شوند و گاه یکی می‌خواهد به طرف چپ و دیگری به طرف راست برود.

او در مورد لاک‌پشت‌ها گفت: آنها را سه سال پیش صید کردم و غذایشان بسیار زیاد است. سر سمت راست طرف راست و سر سمت چپ طرف چپ این لاک‌پشت‌ها را به حرکت درمی‌آورد. از این رو من همواره آنها را در یک ظرف آب کم‌عمق قرار می‌دهم تا غرق نشوند.

گفتنی است زلزله ویرانگر و سونامی پس از آن که در 2011 رخ داد، نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را تخریب کرد و باعث نشست تشعشعات هسته‌ای در شعاع وسیعی از مناطق اطراف شد.

لاک پشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها