کد خبر: 519872
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زهر عقرب هم به داروهای کرونا پیوست

گروهی از محققان در اسکاتلند کشف کردند زهر عقرب که معمولاً در داروهای مختلفی کاربرد دارد، می‌تواند در مبارزه با جهش‌های جدید ویروس کرونا نیز موثر باشد.

زهر عقرب هم به داروهای کرونا پیوست
کد خبر: 519872
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گروهی از محققان در اسکاتلند کشف کردند زهر عقرب که معمولاً در داروهای مختلفی کاربرد دارد، می‌تواند در مبارزه با جهش‌های جدید ویروس کرونا نیز موثر باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ایندیپندنت در گزارشی خبر داد، بر اساس تحقیقی که دانشمندان دانشگاه آبردین اسکاتلند انجام دادند، آمیزه‌ای از زهرهای مختلف نیش عقرب می‌تواند برای مبارزه با ویروس‌های جهش‌یافته کرونا مفید باشد.

به گفته محققان، سم عقرب حاوی پپتید است که اکثراً سموم عصبی قوی و کشنده‌ای محسوب می‌شوند، با این حال در خود عناصر آنتی‌باکتریال و ویروس‌کشی قوی دارند که تصور می‌شود مانع از ابتلای غده ترشح‌کننده سم در حیوان به بیماری می‌شود.

آنها بر این باورند که پپتیدها می‌توانند نقطه آغازین ساخت داروهای ضد ویروس کرونا باشند و با استخراج مواد شیمیایی مفید از سم عقرب امکان مبارزه با کرونا فراهم شود.

این دانشمندان تاکید کردند، برای این تحقیق انواع مختلفی از عقرب‌ها را از صحرای مصر صید و بعد از گرفتن سم آنها مجدداً در طبیعت رهاسازی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها