کد خبر: 516816
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ناسا در فضا فلفل کاشت

ناسا اعلام کرد در یک آزمایش منحصربه‌فرد موفق شده است بوته فلفل را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به عمل آورده و به باردهی برساند.

ناسا در فضا فلفل کاشت
کد خبر: 516816
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناسا اعلام کرد در یک آزمایش منحصربه‌فرد موفق شده است بوته فلفل را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به عمل آورده و به باردهی برساند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مرکز فضایی جان‌اف کندی وابسته به ناسا در توییتی در صفحه رسمی‌اش نوشت: این اولین باری است که فضانوردان موفق می‌شوند یک بوته فلفل را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به عمل آورند و به باردهی برسانند.

این توییت با تصویری از بوته‌ها و محصولات آن منتشر و در کنار آن نوشته شده است: بوته‌های فلفل کاشته‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیراً به باردهی رسیده است، همچنین کار گردافشانی آن از سوی فضانوردان تحت نظارت کارشناسان حاضر در مرکز فضایی جان‌اف کندی و از راه دور انجام گرفت.

ناسا 12 جولای گذشته از آغاز آزمایش «Plant Habitat-04» برای کشت فلفل در ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر داده بود.

قرار است محصولات این بوته‌ها 2 بار یکی در اکتبر جاری و دیگری اوایل نوامبر آینده چیده شوند، بخشی از این محصول در جیره غذایی فضانوردان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بخشی نیز برای تکمیل آزمایش‌ها به زمین ارسال می‌شود.

به گفته ناسا، تحقیقات در مورد باردهی گیاهان با توجه به کاهش شدید جاذبه در حال حاضر بسیار ناچیز است، اما نتایج تحقیق انجام‌گرفته نشان می‌دهد میزان باردهی گیاهان در فضا کمتر از زمین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها