کد خبر: 479159
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| اثر معکوس ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی بر محیط‌زیست مراکش

دولت مراکش پنج سال بعد از ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در کشور شکست این طرح را رسماً اعلام کرد و خبر داد با وجود تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان در این کشور کیسه‌ پلاستیکی تولید، توزیع و مصرف می‌‌شود.

دور دنیا| اثر معکوس ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی بر محیط‌زیست مراکش
کد خبر: 479159
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت مراکش پنج سال بعد از ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در کشور شکست این طرح را رسماً اعلام کرد و خبر داد با وجود تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان در این کشور کیسه‌ پلاستیکی تولید، توزیع و مصرف می‌‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، گرچه قانون 77.15 از ژوئن 2016 در مراکش به اجرا درآمده و هر نوع خریدوفروش و استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در این کشور ممنوع شده است، اما پنج سال بعد از این تاریخ همچنان فروشندگان کالاهای خود را درون کیسه‌های پلاستیکی تحویل مشتریان می‌‌دهند.

به اعتراف این رسانه‌ها، پنج سال بعد از اجرایی شدن این قانون که با استقبال فعالان محیط‌زیست مواجه شده بود کیسه پلاستیکی همچنان در بازارهای این کشور نقش پررنگی دارد و مغازه‌داران حتی در پایتخت رباط نیز از تحویل کالا درون کیسه‌های پلاستیکی به مشتریان ابایی ندارند.

یکی از فروشندگان یکی از بازارهای محلی در شمال پایتخت می‌گوید: روزانه یک کیلو کیسه پلاستیکی سفید کوچک و یک کیلو هم کیسه بزرگ‌تر می‌‌خرم چون هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

یک ماهی‌فروش هم می‌گوید: هیچ چیز نمی‌تواند جای کیسه‌های پلاستیکی را بگیرد و اگر با کیسه دیگری ماهی را به دست مشتری بدهیم، آنها خود درخواست کیسه پلاستیکی می‌‌کنند تا ماهی خریداری‌شده خودرو یا لباس آنها را کثیف نکند.

به گفته کارشناسان، از لحظه اجرایی شدن قانون ممنوعیت تولید و استفاده از کیسه‌های پلاستیکی این شغل به دسته شغل‌های زیرزمینی پیوست تا امروز شاهد فعالیت تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید کیسه پلاستیکی غیرقانونی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها