کد خبر: 451805
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انگلیس نصب تجهیزات هواوی در شبکه‌ 5جی این کشور را ممنوع کرد

انگلیس اعلام کرد تا سپتامبر سال 2021 ممنوعیت نصب تجهیزات هواوی را عملی می‌کند و تا سال 2027 آن را حذف خواهد کرد. وزیر فناوری این کشور این اقدام را گامی مهم در راستای ایجاد امنیت شبکه و تنوع در شرکت‌های دخیل تلقی کرد.

انگلیس نصب تجهیزات هواوی در شبکه‌ 5جی این کشور را ممنوع کرد
کد خبر: 451805
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- دولت انگلیس در نظر دارد تمام تجهیزات مخابراتی‌ از جمله هواوی را که خطر بالایی دارند تا سال 2027 از شبکه 5جی حذف کند. وزارت فناوری، فرهنگ و رسانه این کشور در روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در بخشی از برنامه خود برای محافظت از زیرساخت‌ها تصمیم گرفته اجازه نصب سیستم‌های هواوی را در شرکت‌ها لغو کند. این تصمیم از سپتامبر 2021 اجرا خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Cnet»، دولت انگلیس در ماه ژوئن اعلام کرد که تجهیزات هواوی را در شبکه 5جی انگلیس ممنوع می‌کند و تا سال 2027 مهلت دارد تا آن را حذف کند. این تصمیم برعکس آن چیزی است که در ژانویه اعلام شد. مسئولان در آن ماه عنوان کردند که سهم هواوی در پوشش بازار تا 35 درصد خواهد بود و تجهیزات این شرکت تنها در قسمت‌های اصلی مجاز به کار نیست.

هواوی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، طی یک سال گذشته تحت فشارهای فزاینده‌ای از سوی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت تا با ممنوعیت کامل شرکت هواوی با این کشور همراه شود؛ اما تحریم‌های تجاری جدید آمریکا در ماه مه باعث شد شرکت هواوی نتواند از فناوری‌های آمریکا در تولید محصولات خود و عرضه به انگلیس استفاده کند و دست‌آخر انگلیس نیز این ممنوعیت‌ها را صادر کرد.

شرکت‌های مخابراتی انگلیس باید تجهیزات هواوی را که در سال 2019 راه‌اندازی کرده‌اند از شبکه‌های 5جی خود حذف کنند. نمایندگان هواوی از هرگونه اظهارنظر راجع به این موضوع خودداری کردند. این شرکت مدام اعلام می‌کند که هیچ تهدیدی برای امنیت کاربران و فضای اینترنت ایجاد نمی‌کند.

اولیور دودن (Oliver Dowden)، وزیر فناوری انگلیس، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من امروز مسیر روشنی را برای حذف کامل فروشندگان پرخطر از شبکه‌های 5جی تعیین کرده‌ام. این کار از طریق اعطای اختیارات جدید و بی‌سابقه‌ای برای شناسایی و ممنوعیت تجهیزات مخابراتی‌ای که امنیت ما را تهدید می‌کند صورت خواهد گرفت.»

هوآوی

دولت انگلیس در کنار حذف تجهیزات هواوی مشغول تدوین استراتژی تامین تنوع زنجیره‌ای جدید 5جی است که راهی برای ورود فروشندگان جدید به بازارهای این کشور باز خواهد کرد. اطمینان از اینکه شبکه 5جی از تعداد گوناگونی شرکت ساخته شود باعث افزایش امنیت می‌شود و می‌تواند این معنا را القا کند که این کشور تنها بر یک یا 2 بازیگر ثابت متکی نیست.

انگلیس برای شروع این استراتژی 250 میلیون پوند (332 میلیون دلار) در پروژه‌های نوآورانه‌ای چون ایجاد تجهیزات تحقیقاتی امن و آزمایشگاه ملی مخابرات سرمایه‌گذاری کرده است. دودن در بیانه‌ خود ابراز امیدواری کرد: «استراتژی ایجاد تنوع در شرکت‌ها باعث خواهد شد از این مساله اطمینان حاصل کنیم که دیگر به فروشندگان مخابراتی وابسته نیستیم تا به یاری ما بیایند و شبکه‌هایمان را امن و بی‌دردسر کنند.»

همیش مک‌لئود (Hamish MacLeod)، مدیر اتحادیه تجارت بین‌المللی حامل‌های موبایل، از این تصمیم استقبال کرد و گفت: «این کار سبب پرورش استعداد در انگلیس، رونق رقابت و نوآوری و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش اقتصاد کشور خواهد شد.» اسکات پتی (Scott Petty)، رئیس شرکت ودافون، نیز عنوان کرد که این استراتژی و تعهدات مالی آن باعث بهبود صنعت می‌شود و در نتیجه آن شرکت‌های فناوری کوچک در انگلیس می‌توانند با حمایت درست رشد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها