کد خبر: 437489
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا | سرنوشتی که صدام حسین برای مردم کشورش رقم زد + ویدئو

2 برادر عراقی که در سنین کودکی هر یک جداگانه از جوخه‌های اعدام صدام حسین جان سالم به در برده و تصور می‌کردند تنها بازمانده خانواده خویش هستند بعد از چندین دهه به هم رسیدند.

دور دنیا | سرنوشتی که صدام حسین برای مردم کشورش رقم زد + ویدئو
کد خبر: 437489
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 2 برادر عراقی که در سنین کودکی هر یک جداگانه از جوخه‌های اعدام صدام حسین جان سالم به در برده و تصور می‌کردند تنها بازمانده خانواده خویش هستند بعد از چندین دهه به هم رسیدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عراقی نوشتند، در سال 1980 سرویس امنیت رژیم صدام حسین فردی به نام سید محمود موسوی را به اتهام فعالیت علیه این رژیم دستگیر کرد، اما کار به دستگیری خود شخص ختم نشد بلکه به همراه او تمامی اعضای خانواده یعنی همسر و فرزندانش هم راهی زندان و سلول‌های بازجویی شدند.

در میان این خانواده 2 کودک خردسال به نام‌های حیدر و احمد هم بودند که کمتر از چهار سال داشتند.

بعد از آن سید محمود و اعضای خانواده‌اش به ترتیب اعدام شدند، اما فردی موفق شد حیدر را که در آن زمان چهارساله بود از داخل زندان به بیرون فراری دهد. حیدر از آن پس به اتفاق تصاویر خانوادگی‌اش زندگی نو و البته با نام و هویت جدیدی آغاز کرد.

چند دهه بعد از این جنایت، حیدر روزی در صفحه فیس‌بوکش تصاویر خانواده‌ خود را منتشر کرد و در زیر تصویر احمد نوشت: این عکس برادرم احمد است که در سن کودکی به همراه خانواده‌ام توسط نیروهای امنیتی صدام حسین در فلان بازداشتگاه و در فلان تاریخ اعدام شدند.

این تصویر به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عراق دست به دست شد تا اینکه چند روز بعد حیدر تماسی از یک فرد ناشناس دریافت کرد؛ بعد از دقایقی مکالمه مشخص شد او همان احمد است که همانند برادر بزرگ‌ترش 40 سال پیش از زندان‌های رژیم صدام حسین فراری داده شده بود.

رسیدن این 2 برادر به یکدیگر بار دیگر خاطرات جنایات فراموش‌نشدنی رژیم صدام علیه مردم را در بین جامعه عراق زنده کرد.

تصاویر دیدار 2 برادر که بیش از 40 سال خود را تنها می‌پنداشتند نیز تاثیر بسزایی بر فعالان شبکه‌های اجتماعی گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها