کد خبر: 431853
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| رژیم غذایی چه ارتباطی با مرگ‌ومیر کرونایی دارد؟

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عادت‌ها و رژیم‌های غذایی رایج در مناطق و کشورهای مختلف در میانگین مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار است.

ویروس کرونا| رژیم غذایی چه ارتباطی با مرگ‌ومیر کرونایی دارد؟
کد خبر: 431853
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عادت‌ها و رژیم‌های غذایی رایج در مناطق و کشورهای مختلف در میانگین مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه گاردین طی گزارشی در این باره خبر داد، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بین میانگین مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف با نوع رژیم غذایی رایج در این مناطق ارتباط مستقیمی برقرار است.

تحقیقات نشان می‌دهد با وجود اینکه رژیم مدیترانه‌ای به شدت برای سلامت قلب و عروق مفید است، اما میزان مرگ‌ومیر در مناطقی که از این رژیم استفاده می‌کنند نسبت به بقیه مناطق بالاتر است.

به اعتقاد این کارشناسان، رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر سیستم دفاعی بدن می‌گذارد و این سیستم طی سالیان دراز شکل گرفته و نمی‌توان به همین سادگی در رژیم غذایی تغییری ایجاد کرد.

از سویی بنا بر تحقیقات دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، کمترین میانگین مرگ‌ومیر در اروپا متعلق به کشورهای آلمان، اتریش، چک، لهستان، اسلواکی و فنلاند است به طوری که حداکثر چهار درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این مناطق جان باخته‌اند، در حالی که در کشورهایی همچون بلژیک، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا این میانگین به بالاتر از 10 درصد می‌رسد.

به زعم کارشناسان، برخی از مواد غذایی که ساکنان این کشورها مصرف می‌کنند بر میانگین مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا تاثیر می‌گذارد. بر همین اساس، مواد غذایی‌ای که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارند، مانند کلم‌برگ تازه که در کشورهای اروپاییِ دارای میانگین پایین مرگ‌ومیر و نیز در کره و تایوان بسیار زیاد مصرف می‌شود، تاثیرات خود را در این مبارزه نشان داده‌اند.

به گفته این کارشناسان، علت پایین بودن میزان مرگ‌ومیر در ترکیه نیز که در حال حاضر 2.4 درصد اعلام شده به خاطر استفاده گسترده مردم از کلم‌برگ و محصولات لبنی تخمیرشده (پروبیوتیک) است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها